במקום 'הסכמי אברהם'?

איראן וסעודיה הודיעו על חידוש היחסים; ישפיע על ההתחממות מול ישראל?

בתום משא ומתן בתיווכה של סין, שתי המדינות הסכימו לפתוח שגרירויות זו בבירתה של זאת תוך חודשיים | סעודיה חשפה השבוע את התנאים להסכם שלום עם ישראל, תוך התעלמות מהפלסטינים - אך כעת נראה כי הסיכוי להסכם בין המדינה הסונית למדינה היהודית - נחלשו משמעותית (מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

איראן וסעודיה הסכימו על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת ממלכתיים בטהראן. לפי הדיווחים, ההסכמה כוללת פתיחה מחדש של שגרירויות הדדיות בריאד ובטהראן, תוך חודשיים.

ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, הודה לסין על תפקידה בתיווך בין הממלכה הסונית לרפובליקה השיעית. שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו בקרוב.

לפי איראן, השיחות שהיו בתיווך סיני הניבו פרי ושתי המדינות הסכימו לחדש את הקשרים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והסוכנויות השונות תוך חודשיים לכל היותר.

יצוין כי נכון לעכשיו, גם בסין וגם בסעודיה לא הגיבו להצהרה האיראנית, אך התקשורת האיראנית פרסמה תיעוד וידאו של מעמד החתימה בין המדינות בתיווך סין.

אתמול דווח בארה"ב כי סעודיה דורשת מארה"ב לספק לה ערבויות ביטחוניות ואישור לפתח תוכנית לתשתית גרעינית אזרחית בתמורה להסכם שלום עם ישראל.

במשך עשרות שנים אמרו הסעודים בפומבי שמדינה פלסטינית היא תנאי מוקדם להכרה בישראל. גורמים רשמיים ישראלים אמרו כעת שסעודיה לא ביקשה ויתורים משמעותיים בנושא הפלסטיני במסגרת השיחות.

כעת, לא ברור האם יש עדיין סיכוי להתקרבות בין ישראל לסעודיה במסגרת 'הסכמי אברהם', שכן ההתקרבות הביטחונית בין ישראל לסעודיה הייתה על רקע החשש המשותף שלהם מפני איראן, שהתקרבה עכשיו לסעודיה על חשבון ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר