"הברית בינינו איתנה"

הנאום של סמוטריץ' ב'בונדס' בארה"ב: השגריר לא הגיע והנשיא בירך אותו בוידיאו

שר האוצר סמוטריץ', השוהה בימים אלו בוושינגטון שבארה"ב, נאם בפני בכירי משקיעי הבונדס ואמר: "ההשקעה שלכם היא המסר הטוב ביותר כנגד תומכי ה-BDS; אני מביע חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה" | וגם: הפדיחה עם נשיא המדינה ואחיו (חדשות בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נאומו של סמוטריץ' אמש (צילום: דוברות)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם אמש (ראשון), באירוע המרכזי בכנס הבונדס בוושינגטון, ארה"ב. והודה למשקיעים על התמיכה הבלתי מסויגת בישראל.

לאירוע המדובר אליו היה אמור להגיע גם שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, שהוא גם אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, אך הוא בחר שלא להגיע לכינוס, ככל הנראה מטעמים פוליטיים.

על פי הדיווח של העיתונאי ירון אברהם, הנשיא הרצוג שלח ברכה מצולמת לאירוע ובה הוא אמר: "נמצא איתכם אחי היקר, שגריר ישראל בארה"ב", כאשר הסובבים מנסים למצוא את השגריר - מאמצים שעלו בתוהו.

כזכור וכפי שדווח אמש, סמוטריץ' החליט מראש כי לא יפגוש את גורמי הממשל, כנראה בניסיון למנוע מבוכות, אך הם גם החליטו שלא לשלוח נציג כרגיל לכינוס הבונד.

גם הארגונים היהודים כולל אייפאק וועידת הנשיאים וויתרו על פגישות עם השר והוא יפגוש רק שני ארגונים יהודיים בניו יורק.

בנאומו ב'בונדס', פתח סמוטריץ' ואמר: "תודה רבה לכולם שבאתם הערב, אני שמח על הזכות להיות פה איתכם. ראשית אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם, בשם משרד האוצר ובשם ממשלת ישראל כולה על השקעתכם ותרומתכם לישראל".

סמוטריץ' סיפר על ההיסטוריה שלו: "אני מבקש לפתוח בלספר לכם, מי אני ומאיפה אני מגיע. אני בצלאל, הנכד של סבא יעקב ז"ל שהספיק לברוח ארצה לפני המלחמה והוריו הוטבעו באניית המעפילים מפקורה בדרכם לארץ, ושל סבתא ברוריה ז"ל, אוד מוצל מאש, שעברה את מאורעות השואה האיומה בגטאות ובצעדות המוות והגיע ארצה בודדה מכל משפחתה שנספתה. נכד לסבתא שרה ז"ל שנולדה במטולה לפני למעלה ממאה שנה למשפחת חלוצים שייסדו את ההתיישבות בצפון הארץ ולסבא שמעון ז"ל, נצר למשפחה ירושלמית, 13 דורות בירושלים. אני עוד חוליה בשרשרת של דורות של גלות וגאולה, שרידות, חלוציות, שרשים עמוקים והגשמה".

"במשך אלפיים שנה לא היתה לנו מדינה יהודית בה אפשר היה להשקיע, ועם זאת יהודים מסביב לעולם נאחזו בתקווה שיום אחד החלום יתגשם ויהפוך למציאות. התקופה בה אנו חיים היא אכן נס, וכבר מעל 70 שנה משקיעי הבונדס כמוכם מסייעים להפוך את החלום למציאות, אך, יש הרבה מאד עבודה לפנינו, אז תמשיכו בהשקעה ובתמיכה. בעזרת השקעות הבונדס אתם מאפשרים למדינת ישראל לבנות ולצמוח, ואנחנו מתמידים בהחזר השקעה ובבנייה של מדינה חזקה. חשוב לנו לוודא שאתם יודעים שההשקעה שלכם חזקה, כדאית וטובה".

עוד הוא אמר: "יתרה מזאת, ההשקעה שלכם בבונדס שולחת מסר לכל תומכי הBDS-, שהם מבזבזים את זמנם לשווא. מאז תחילת הדרך של הבונדס גייסתם מעל 50 מיליארד דולר של השקעה במדינת ישראל ואנחנו פועלים בעזרתכם להפוך את ישראל למקום עוד יותר ועוד יותר טוב. אנחנו בונים מהר יותר וטוב יותר ממה שתנועת ה-BDS משתדל להרוס ולפגוע. בחודשים האחרונים כשר האוצר, אני עושה כל מאמץ כדי לחזק את מדינת ישראל. אני פועל להורדת יוקר המחיה, להגברת התחרות במשק ועוד. אני מבצע צעדים על מנת לוודא שישראל מתנהלת במדיניות פיסקאלית אחראית שתשמר כלכלה יציבה וחזקה".

לדברי סמוטריץ': "אנחנו בונים את הארץ הזאת עבור כל יושביה. מכל השפע והטוב שמדינת ישראל הביאה לארץ הזאת נהנים יהודים וערבים כאחד. ממשלות ישראל מפתחות את הארץ הזאת ומביאים אותה אל קדמת הבמה העולמית.
אני רוצה להוסיף כמה מילים על הפיל בחדר. כפי שכבר כתבתי, הבעתי חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה. אני עומד בפניכם, עכשיו כמו תמיד, מחויב לביטחונה של מדינת ישראל. מחויב לערכינו המשותפים ולסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר של צבא ההגנה לישראל, להגנה על כל אדם ועל כל חף מפשע. קשה להאמין שרק לפני 70 וכמה שנים הארץ סבלה מביצות ומלריה והיום כל יושבי הארץ זוכים ונהנים משפע מדהים.
ואת כל זה ב״ה השגנו תחת מתקפתה מתמדת של טרור ומלחמות שנכפו עלינו".

"אבל בזכות, האמונה והעשייה ובזכותכם - המדינה היהודית מתקדמת ומתפתחת ואני מגיע לכאן עם אמירה אחת פשוטה וחשובה - תודה! תודה על השותפות ותודה על האמונה במדינת ישראל", אמר סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר