"חוק האזרחות" עבר ברוב גדול

נאמן הציע: "לחייב יהודים"; פפנהיים: "נתנגד לחתום"

ברוב של 22 תומכים אישרה הממשלה את הצעת "חוק הנאמנות", הקובעת כי מתאזרחים בישראל שלא מכוח "חוק השבות" יחוייבו להישבע אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שר המשפטים הציע לחייב גם יהודים לחתום. הרב שמואל-חיים פפנהיים ל"כיכר השבת": "הלוואי ונגור כאן בלי אזרחות" (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
עבר ברוב גדול. ישיבת הממשלה, היום (צ´: פלאש 90)

אחרי הסערה התקשורת, הממשלה אישרה ברוב של 22 תומכים, מול 8 מתנגדים, את הצעת "חוק הנאמנות", הקובעת כי מתאזרחים בישראל שלא מכוח חוק השבות יחוייבו להישבע אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

מסתבר שהלחץ התקשורתי, בעיקר של העיתונאי נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" עשה את שלו. חמשת שרי העבודה, ובכללם היו"ר אהוד ברק, התנגדו לתיקון המוצע, לאחר שהממשלה לא קיבלה את הצעת ברק להוסיף את המילים "ברוח מגילת העצמאות" להצהרה המתוקנת.

וגם בליכוד היו כמה שנתנגדו לחוק - שבעיקר מיטיב עם מפלגת "ישראל ביתנו". השרים דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן התנגדו לתיקון המוצע, זאת בדומה לעמדתם בנושא זה גם בעבר.

את הצעת החוק, יזם יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן. למעשה, חוק זה היה אחד מעיקרי המצע שלו בבחירות.

"החלטת הממשלה היום על הצורך של מתאזרחים להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מהווה מסר חשוב לכל אלה מבפנים ומבחוץ המבקשים לערער על היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי", אמר ליברמן לאחר אישור החוק.

"ישראל ביתנו תמשיך לפעול כדי לקדם את הערכים בהם היא מאמינה לממש באופן מלא את החובה האלמנטרית של כל אזרח או מתאזרח שבלי נאמנות אין אזרחות", אמר ליברמן.

נאמן הציע: "לחייב יהודים"

קודם לכן, הציע שר המשפטים יעקב נאמן, לחייב גם יהודים להצהיר אמונים למדינת ישראל. אלא גם על יהודים העולים לישראל מכוח חוק השבות. במצב החוקי הנוכחי, עולים חדשים אינם נדרשים כלל להצהרת נאמנות.

הרב שמואל-חיים פפנהיים, דוברה של "העדה החרדית", לועג להצעה. "הרי ברור שיהודי החרד לדבר ה´ לא יחשוב להצהיר אמונים למדינת ישראל. הלוואי ונוכל לגור בארץ בלי אזרחות. הרי זה כל האידיאל שלנו", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

ומה יעשה חרדי שירצה לעלות לישראל ולהצהיר אמונים למדינה? "הוא יצטרך לשאול רב, אבל אין ספק שמדובר בסוגייה מורכבת. דעתינו בעניין זה ידועה לכל", אומר פפנהיים.

לדברי פפנהיים ב"חוק האזרחות" אין שום דבר חדש. "במגילת העצמאות הדבר הזה כבר נכתב. רוצים בסך הכל לרצות כעת את ליברמן, בגלל אילוצים קואליציוניים", הוא מפרשן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר