הפתעה במערכת הפוליטית

הדיל של ש"ס: ההקפאה תמשך, תמורת בנייה בי-ם

מפלגת ש"ס עשויה להימנע בהצבעה על המשך ההקפאה, תמורת תנאים - כך אומר אלי ישי. ארה"ב הציעה לישראל לאחרונה שורת תמריצים בתמורה להארכת ההקפאה לעוד שלושה חודשים ונתניהו מגבש רוב בממשלה לאישור ההצעה. ש"ס תמנע במידה והבנייה בירושלים תחודש מיידית (פוליטי)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |
הקפאה (פלאש 90)

ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, עשוי להענות לדרישת ארה"ב להמשיך את ההקפאה לשלושה חודשים, כשהוא נעזר בגיבוי מפתיע דווקא מכיוונה של ש"ס.

הבוקר אמר שר הפנים אלי ישי כי שרי המפלגה עשויים להימנע בממשלה בהצבעה על המשך ההקפאה, זאת בכפוף לכמה תנאים: א) תהליך הבנייה בירושלים יחודש באופן מיידי ב) ישראל תקבל מכתב מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו הבטחה לחידוש הבנייה בשטחים ג) נתניהו יתחייב כי ההקפאה תיפסק כעבור שלושה חודשים.

ישי הסביר: "מלכתחילה לא נתמוך בהצבעה, אולם נביא את הדברים להכרעת הרב עובדיה יוסף ונשקול להימנע".

השבוע דווח כי בנימין נתניהו החליט לשנות את דעתו ולהסכים להארכת ההקפאה על בניה מעבר לקו הירוק בשלושה חדשים נוספים, על רקע חבילת תמריצים מיוחדת שגיבש הממשל בוושינגטון.

קלינטון לוחצת

שרת-החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, העלתה את התמריצים בפגישתה המרתונית עם נתניהו, ביום ה´ שעבר, בניו-יורק. דן שפירו, חבר במועצה לביטחון לאומי ואחד מאנשי המפתח של הממשל בטיפול בסכסוך הישראלי-פלסטיני, מסר מידע על ההצעה האמריקנית בשיחת ועידה עם פעילים יהודיים בארה"ב, ביום ו´.

לפי הבלוג "דה קייבל", באתר "פורין פוליסי", מנה שפירו באזני שומעיו את התמריצים האלה: הגברת הפעילות הדיפלומטית של ארה"ב נגד המאמצים לשלול מישראל את הלגיטימיות שלה בזירה הבינלאומית; המשך ההתנגדות האמריקנית למאמצים להחיות את דו"ח גולדסטון באו"ם; הבטחה לחסום גינוי ישראל באו"ם בגין התנהלות צה"ל בבלימת המשט הטורקי לעזה; הכשלת נסיונות ליזום החלטות לחשיפת תכנית הגרעין של ישראל בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית; הגברת הלחץ על איראן וסוריה שיפסיקו את פעילותן הגרעינית.

אלא שהבוקר, הבהיר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה כי ההצעה אינה סופית. לדבריו, "אעדכן את השרים על קווי ההצעה האמריקאית. אני עומד על כך שבכל מקרה יינתן מענה ביטחוני לישראל". ההערכה היא כי ראש הממשלה יוכל לגבש רוב להצעה.

כמה משרי העבודה איימו הבוקר כי אם ההצעה לא תתקבל, ספק רב אם יוכלו להמשיך ולהיות חלק מהקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר