עיתון "שעה טובה" מדווח: "אישיות חרדית בחשה בניסיון להפיל את ברק"

גורם המקורב לנתניהו, שהיה בסוד ´המפץ´ של ברק, מגלה כי הפרשה היתה רחבה הרבה יותר ממה שנראה לעין. לדבריו, הצעד של ברק קרה לאחר שכמה גורמים בחשו בניסיון להפיל את הממשלה ולא רק להדיח את ברק. לדברי הגורם, אישיות חרדית בכירה, הייתה בסוד העניינים. עיתון "שעה טובה" מדווח

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מי האיש? (פלאש 90)

מי ומי בחשו במפץ הפוליטי שהרעיד את המערכת הפוליטית השבוע? גורם בכיר המקורב ללשכת ראש-הממשלה בנימין נתניהו, שהיה בסוד ´המפץ´ של ברק, אומר בראיון לשבועון החרדי ´שעה טובה´ כי הפרשה היתה רחבה הרבה יותר ממה שנראה לעין, וכי מדובר למעשה בקשר שנועד להפיל את הממשלה ולא רק להדיח את ברק מראשות העבודה.

לדברי אותו גורם, הדמות המרכזית בפוטש היה השר לשעבר חיים רמון, שמזה שנים הוא אחד הבוחשים המרכזיים בכל מהלכי השמאל, ובין השאר נחשב כיוזם המרכזי של ה´התנתקות´ וגרם לשרון לאמץ את המהלך.

רמון העומד מאחורי מהלכי קדימה, עשה עבודה יסודית, וסגר על ברק מכל הצדדים, כשהוא מגייס גורמים בעלי השפעה על מנת ליצור מצב בו ברק אינו יכול להמשיך בתפקידו, וזאת כאמצעי להפלת הממשלה.

בין השאר, טוען אותו גורם בראיון, גייס רמון תמיכה בינלאומית, בעיקר בארצות הברית, הביא להחרפת הקו הביקורתי בקדימה ולהתנפלות התקשורתית על נתניהו ועל השרים המרכזיים בקואליציה, ברק, ליברמן וישי, וכמו כן גייס את תמיכתו של נשיא המדינה שמעון פרס, המיודד עם רמון, ועשה עימו כברת דרך ארוכה, כולל במהלך של הקמת קדימה, אז פרשו שניהם מהעבודה וחברו לשרון, כאשר רמון הוא היוזם והמוביל.

פרס שיחסיו עם ברק ידעו עליות ומורדות, נוטר לשר הביטחון על המהלך בו הפיל אותו מראשות העבודה בעקבות תבוסת פרס לנתניהו בבחירות 96´. במסגרת מעורבותו של פרס בבחישה הגוברת, התפרסמו ידיעות כי הנשיא זועם על חוסר ההתקדמות במו"מ המדיני.

אחד הגורמים שרמון גייס הוא אישיות חרדית בכירה, שהיתה אמורה לספק את הצלע החרדית־מזרחית למהלך.

האישיות המיודדת עם רמון, התראיינה בראיון מקיף אצל יעקב אילון בערוץ 10 (שהובילו למחוזות ילדותו) ובמהלך הראיון שיחררה הצהרה כי שיבתה לחיים הפוליטיים קרובה מתמיד.

לדברי הגורמים, ההצהרה התבססה על ההנחה כי הקשר להפלת ברק ולמעשה הפלת ממשלת נתניהו, מבשיל.

הקשר סוכל לאחר שפרטים אודותיו הוצגו לראש הממשלה ולשר הביטחון, ובהתייעצות שקיימו השנים הוחלט לשבור את הקלפים ולבצע מיידית את תוכנית המגירה למפץ זוטא, ולטרוף את כל הקלפים של רמון.

התוכנית שחלקים ממנה היו ידועים לגורמים בינלאומיים, סוכלה, ולמעשה פעלה כבומרנג, בזכות אומץ הלב והנחישות שגילו נתניהו וברק כאחד, שהותירו את המערכת הפוליטית כולה בתדהמה - כאשר הממשלה מחזירה לעצמה באבחה אחת את היוזמה ואת השליטה במהלכים.

הגורם הבכיר שמסר את הדברים ל´שעה טובה´ אומר כי אחד הנפגעים הראשיים מהמהלך יהיה הנשיא פרס, שעתה איבד כליל את השפעתו על הממשלה, והוא יחזור למימדים של הנשיאים בעבר.

האישיות החרדית תעכב ככל הנראה את שיבתה לחיים הפוליטיים, ואילו בצלע החרדית של הקואליציה, בש"ס – או לפחות בסביבתו של אלי ישי – מרוצים מן ההתפתחויות הדרמאטיות.

אותו גורם אמר עוד ל´שעה טובה´ כי לא מן הנמנע כי יהיה המשך למהלך שהוביל להתפטרות שרי העבודה, וכי יצורפו חברים נוספים לקואליציה.

רמז לכך ניתן, לדבריו, בעובדה שראש הממשלה הותיר את תיק הרווחה בידיו. כמו כן אומרים בלשכת ראה"מ כי הממשלה שהיתה עד עתה במידה מסוימת בת ערובה בידי השמאל, בשל הצורך לאפשר לברק סביבת עבודה סבירה במפלגתו, תהיה מעתה משוחררת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר