קדימה: "פטור משירות בצה"ל - רק מסיבה רפואית או רקע פלילי"

מפלגת "קדימה" דורשת לעגן 4 סעיפים בתקציב המדינה החדש, "סעיפים שהינם הבסיס לשינוי אמיתי של סדרי העדיפויות בישראל", כלשון המפלגה. הסעיף השלישי, "שווין בנטל", עלול להוות בעיה למגזר החרדי, אם כי סיכוי נמוך שהוא יעבור במליאת הכנסת: "מוצע לקבוע כי אדם שקיבל פטור משירות בצה"ל, יישרת בשירות אזרחי"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
צעירים חרדים בלשכת גיוס (פלאש 90)

מפלגת "קדימה" דורשת לעגן 4 סעיפים בתקציב המדינה החדש, "סעיפים שהינם הבסיס לשינוי אמיתי של סדרי העדיפויות בישראל", כלשון המפלגה.

הסעיפים: חוק חינוך חינם לגיל הרך החל מגיל 3 חודשים, חוק הדיור הציבורי וחקיקה לדיור בר השגה, שוויון בנטל - שירות צבאי, לאומי או אזרחי לכולם, ביטול המע"מ על המים ועל מוצרי היסוד.

הסעיף השלישי, "שווין בנטל", עלול להוות בעיה למגזר החרדי, אם כי סיכוי נמוך שהוא יעבור במליאת הכנסת. "מוצע לקבוע כי אדם שקיבל פטור משירות בצה"ל, יישרת בשירות אזרחי", מסבירים ב"קדימה" את הסעיף, "פטור משירות אזרחי יוענק רק מטעמים רפואיים או בשל אי התאמה על רקע עבר פלילי.

"לצד טעמים אלו, ניתן יהיה להעניק פטור גם למצטיינים בתחומים מסויימים, תוך קביעת סייג לפיו אחוז מקבלי הפטור מטעם זה לא יעלה על 2.5 אחוזים ממחזור הגיוס השנתי לצבא ההגנה לישראל".

גורם פוליטי אומר ל'כיכר השבת': "גם קדימה מבינה שהסיכוי ליישם את דרישתם - אינה רלוונטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות