סטירת הלחי של נתניהו למתנחלים: הביע תמיכה מיוחדת בבג"צ מגרון

ראש-הממשלה בנימין נתניהו מגבה את פסיקת שופטי בג"צ בנוגע לפינוי מגרון. במעמד ממלכתי שנערך אמש בירושלים, אמר נתניהו לנשיא בית-המשפט העליון השופט גרוניס: "ממשלת ישראל כמו כל אזרחי ישראל מכבדים את החלטות בית המשפט ופועלים לפי חוקי ישראל. לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר, אני בוחר לומר אותו ביום הזה, בעת הזאת"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אלימות במגרון (צילום ארכיון: פלאש 90)

ראש-הממשלה בנימין נתניהו מגבה את פסיקת שופטי בג"צ בנוגע לפינוי מגרון. במעמד ממלכתי שנערך אמש בירושלים, אמר נתניהו לנשיא בית-המשפט העליון השופט גרוניס: "ממשלת ישראל כמו כל אזרחי ישראל מכבדים את החלטות בית המשפט ופועלים לפי חוקי ישראל. לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר, אני בוחר לומר אותו ביום הזה, בעת הזאת".

אתמול דחו שופטי בג"צ את בקשת המדינה לדחות בשלוש שנים וחצי את פינוי מגרון ולקבל את הפשרה שהושגה עם תושבי המאחז. במקביל, השופטים האריכו את מועד הפינוי בארבעה חודשים, להתארגות.

"הכל כפופים לחוק והגיעה שעת האמת", כתבה השופטת מרים נאור בפסיקה שנכתבה בהסכמת הנשיא אשר גרוניס והשופט סלים ג'ובראן.

"ייתכן שלתושבי מגרון תרעומת מוצדקת על המדינה ורשויותיה לנוכח טענתם כי התיישבו ברשות המדינה ובעידודה ושינו מצבם לרעה. ואולם, הרצון להתחשב במצוקת תושבי מגרון, שאין להקל בה ראש, אינו יכול להמשיך לבוא על חשבונם של העותרים ועל חשבון אי אכיפת החוק", הוסיפה.

לטענת בג"ץ, "שיקול ההסכמה והפינוי בדרכי שלום הוא שיקול כבד משקל, ואולם אין הוא שיקול בלעדי ומכריע המסיג לאחור באופן מוחלט את כל יתר השיקולים, ובהם בראש ובראשונה השיקול של פגיעה בקניין הפרטי והשיקול של הפגיעה בשלטון החוק".

השופטים הביעו את תקוותם שהתושבים יקבלו על עצמם בהסכמה את חובתם "שלא להצטייר כפורעי חוק".

דרישה לכנס את הכנסת

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון פנה לרה"מ נתניהו, וליו"ר הכנסת, רובי ריבלין בכדי לכנס את הכנסת באופן מיוחד במהלך פגרת החורף ולהעביר את החוק להסדרת מאחזים.

"בג"ץ מנסה למנוע מהממשלה לממש את תפקידה - נעביר את הסדר מגרון באמצעות חקיקה ראשית ונבהיר לבית המשפט - הממשלה היא הריבון במדינת ישראל", אמר דנון. לדבריו, נאספו מספר חתימות בדרך למכסה הנדרשת בכדי לכנס את הכנסת באופן מיוחד בפגרה.

חוק ההסדרה קובע כי במקום לפנות ישובים שנבנו באישור המדינה ובעלי ותק מסויים, יינתן פיצוי לתובעים אך הישובים לא יהרסו. "אין שום סיבה שבתקופת ממשלת הליכוד יהודים יפונו מביתם. עלינו לממש את האחריות שניתנה לנו על ידי העם ולהנהיג את המדינה ואת ההתיישבות ביהודה ושומרון על פי ערכיהם של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין", אמר דנון והוסיף: "נראה שמשנתו של דו"ח טליה ששון לא עזב את מחוזות בג"ץ וחקיקה ראשית היא הפתרון", סיכם.

הימין: "בג"צ נכנע ללחץ השמאל"

בימין הגיבוי, כצפוי, בחריפות לפסיקת בג"צ. ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ זאב אלקין ואריה אלדד אמרו: "מצער מאד ששופטי בג"ץ דחו את הסכם הפשרה של המדינה והמתיישבים למרות שתושבי מגרון ויתרו על רוב דרישותיהם.

"חבל ששופטי בג"צ נכנעו ללחץ של השמאלהקיצוני שמעוניין לראות שוב את מחזות הפינוי האלים כמו בעמונה. השדולה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לקדם חקיקה שתמנע את פינוי מגרון ואת העימות הבלתי נמנע בעקבות כך. אנו קוראים לרוה"מ לאמץ את החקיקה ובכך למנוע את העוול שעלול להתרחש כתוצאה מפסיקת בג"ץ".

את התגובה החריפה ביותר, שיגרה תנועת 'ארץ ישראל שלנו': "השנאה הפתולוגית של מפלגת הבג"צ להתיישבות, העבירה גם את אשר גרוניס על דעתו. היום התברר שאין הבדל בין 'השמרן' גרוניס לדורית בייניש.

"בג"צ ממשיך לשרת את השמאל הקיצוני והאג'נדה של החרבת היהדות. מרשעים יצא רשע. אל תתלו תקוות שווא ביושרו של בג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר