גיוס בני הישיבות

הבוקר: פלסנר יגיש דוח אישי בו ימליץ על סנקציות אישיות

בשעה 10:00 בבוקר יציג ח"כ יוחנן פלסנר דוח אישי, שהיה אמור להיות הדו"ח של וועדת קש"ב בטרם פורקה על-ידי ראש הממשלה, אך ישמש רק כהמלצה של סיעת קדימה. ומה בדו"ח? המלצות להטלת סנקציות אישיות וסנקציות מוסדיות ובנוסף קביעת יעדי גיוס - עד שנת 2016 יגוייסו 75 אחוז חרדים בכל שנתון (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ח"כ יוחנן פלסנר (צילום: פלאש 90)

מתח בקואליציה: הבוקר (רביעי) יגיש ח"כ יוחנן פלסנר דו"ח אישי ובו המלצות לגיוס בני הישיבות, שיסכם את דיוני וועדת קש"ב למרות פירוקה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, בשעה ה10:00 ייכנס פלסנר מסיבת עיתונאים ויגיש את "דוח פסלנר" מטעם סיעת קדימה, כאשר הוא היחיד שיהיה חתום על הדוח לאחר ששאר חברי הוועדה, גם הגורמים המקצועיים, סירבו לצרף את חתימתם.

בנתיים, ראש לשכת רוה"מ לשעבר, נתן אשל, גויס למשימה ופועל לגשר בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו"ר קדימה שאול מופז, כדי למנוע את פרישת קדימה מהממשלה במידה והמלצותיהם לא יתקבלו. מופז, לפי שעה, מסרב להיפגש עם נתניהו בנושא לאחר ההשפלה שעבר ביום שני, כאשר דקות לאחר שדיבר בשבח הוועדה הודיעה נתניהו על פירוקה.

יצויין כי הדוח הצפוי של פלסנר, אמנם גובש במהלך דיוני וועדת קש"ב, אך בימים האחרונים מאז פירוק הוועדה, ישב עם צוות מטעם קדימה לנסח את ההמלצות, וגורמים בוועדה מבהירים כי העמדות בדוח יהיו אישיות של פלסנר ולא של הוועדה.

באתר ynet דווח כי בקדימה מתעקשים שעקרונות המסמך ייושמו כתנאי להישארותם בקואליציה, אך מודים שיש בדו"ח מרחב תמרון שיאפשר להגיע לפשרה.

לפי הדיווח, העקרונות שיופיעו בדו"ח עליהם מתעקשים בקדימה, כוללים הטלת סנקציות אישיות על חרדים שישתמטו מגיוס - שלפי ההערכות, כל משתמט ייאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים, וכן הטלת סנקציות על הישיבות שתלמידיהן ישתמטו וקביעת יעדי גיוס.

בסביבת ראש הממשלה מבהירים כי אמנם נתניהו תומך בעקרונות הללו אך לא יוכל לתמוך בסנקציות אישיות. "זו הצעה בעייתית, שלא לומר הזויה", אומרים שם.

מלבד העקרונות הללו, פלסנר ימליץ על דחיית שירות עד גיל 22 ולא 28 כפי שנהוג עד כה לפי חוק טל, כאשר בגיל 22 ייבחר המועמד לגיוס את מסלול השירות בצה"ל או בשירות האזרחי. רק 1,500 תלמידים שיוגדרו "עילויים" בכל מחזור יקבלו פטור משירות. המגמה היא שעד שנת 2016 היקף השירות בקרב החרדים יעמוד על 75 אחוזים בכל שנתון.

בדו"ח שמשתרע על-פני כמאה עמודים, ממליץ פלסנר על ביטולהקצבה ממשרד הדתות שמקבל האברך, וכן שתבוטל זכאותו של סרבן השירות לקבלת קצבת הבטחת הכנסה, ותבוטל זכאותו להנחה בגני ילדים ובארנונה.

בעיתון 'מעריב' דווח הבוקר כי בפגישה בין מרן הגר"ע יוסף לשר הפנים אלי ישי הוחלט כי במידה וייקבעו סנקציות אישיות ש"ס תפרוש מהממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר