הרב עמאר ופרס נפגשו וקראו לאחדות: "די לשנאה"

הרב הראשי לישראל הרב שלמה משה עמאר ונשיא המידנה שמעון פרס, נפגשו וקראו יחדיו להגברת הטאחדות ולמניעת השנאה בעם. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת על ישראל ביתנו ואמר כי "כל ההצעות של גיוס לאלתר מגיל 18 הן בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. אם נעשה מהלך קיצוני מדי, הציבור החרדי יתכווץ ויתקפל"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב עמאר ופרס (צילום ארכיון: פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה-משה עמאר, נפגש הבוקר (ראשון) עם נשיא המדינה שמעון פרס ודן עמו בסוגיית חקיקת חלופה לחוק טל.

הרב עמאר ביקש את הפגישה עם פרס כדי להעביר מסר ברור על הצורך בשמירה על האחדות בעם ישראל ולהימנע מהקצנה בין המגזרים השונים בעם.

הרב עמאר הגיע ללשכתו של פרס בבית הנשיא בירושלים, ובכניסתו למקום אמר: "די לשנאה שגרמה לחורבן הבית". הרב עמאר הוסיף ואמר לנשיא כי כעת כשהרוחות מתלהטות ועשויה להתפשט שנאה בעם, "חשבתי שכבודו יוכל לתרום את חלקו בקודש".

"אנו נמצאים בימים של מחלוקת, מצד אחד חיילנו, שהשם ישמור עליהם, המרגישים תחושת קיפוח שהם תורמים ונושאים נפשם להגנת המדינה, ומהצד השני בני הישיבות, הממיתים עצמם באוהלה של תורה וממשיכים לשמור על קיומו של עם ישראל", הוסיף הרב עמאר, "אני מאמין כי לאורך זמן נראה שינוי מהותי בקרב החרדים",

"ישנם ויכוחים בתוך העם, אך הוויכוחים חייבים להיות מכובדים. באתי לבקש ממך כבוד הנשיא שנצא בקריאה משותפת - יש להתווכח באהבה ובידידות כאחים לאחים. יש לנהל את המשא ומתן בנושא גיוס בני הישיבות בכבוד ובהדר", אמר הרב הראשי.

הנשיא פרס אמר לרב עמאר כי עמדתו היא שעל כולם לשרת ולשאת בנטל באופן שווה, אך מנגד יש לשמר את עולם הישיבות. פרס הוסיף ואמר כי הוא מסכים שיש לעשות הכל, "על-מנת להגיע לכלל הבנה ולא לכלל מחלוקת מעמיקה".

"אני פונה לעם ישראל ומצטרף לקריאתו של הרב הראשי", הוסיף הנשיא פרס, "בואו ננהל דיון זה ללא הקצנות במאמץ עליון למצוא פתרון במסגרתו הנטל יתחלק כראוי בתוך העם למען הגנת המולדת".

במקביל, שיגר הבוקר הרב עמאר מכתב אל מקבלי ההחלטות בו הוא קורא להרבות באהבת חינם ולא להבעיר את מדורת השנאה.

"יסוד ושורש השלום", כותב הרב עמאר, "הוא שנחיה באהבה ושלום בינינו, שנהיה סבלניים לשאת דעות של אחרים בכבוד ובהדר, גם כשהם מנוגדים לדעותינו, ואינם כפי רוחנו ולא לטעמנו, על כל פשעים תכסה אהבה, שלא להגיע לשנאת חנם".

"וגם כשנראה לנו בבירור, שמהתנהגות מסוימת, ומדעות כאלו ואחרים, עלולים לצאת סכנות חמורות, נדע נאמנה שהסכנה של שנאת חינם קשה מכולם שבעתיים", מוסיף הרב עמאר.

בהמשך מכתבו מציין הרב עמאר את עובדת היותנו בימי בין המצרים בהם אנו מתאבלים על חורבן ביהמ"ק וירושלים. "נזכור ולא נשכח שכל זה הוא תוצאה ישירה של השנאה, שהיא שהחריבה את ביתינו, ושרפה את היכלינו, והגליתנו מארצינו, ועדיין אנו אוחזים בה, והשטן מרקד בינינו ומדי פעם מוסיף אש להגביר 'מדורת השנאה' שלא תדעך רח"ל, והצרות של החורבן נמשכות", כותב הרב.

"אנא אחי עד מתי נמשיך להבעיר השנאה, עד מתי נתרחק מאהבת איש את רעהו, 'הלעד תאכל חרב השנאה'... גם בהתלהטות רוח הויכוח, וכל אחד מנסה להוכיח צדקת דרכו בכל עוז, לא נסיר אהבת ישראל ואהבת השלום, מבין עינינו, ולעולם לא נקל ראש בסכנות הטמונות בשינאה ופירוד הלבבות, ה' יצילנו", מוסיף הרב במכתבו.

האגרת של הרב עמאר

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות