הגזירות הכלכליות

מסתמן: ש"ס תתמוך בקיצוצים, הושגו הבנות עם משרד האוצר

בישיבת הממשלה, שרי ש"ס התנגדו לגזירות הכלכליות ולקיצוצים במשרדי הממשלה. כעת, בעקבות משא-ומתן עם משרד האוצר, הושגו הבנות בין הצדדים, בהם ביטול הקיצוץ במשרד הפנים ובתקציב הרווחה במשרד השיכון ותוספת תקציבים לדיור הציבורי, שיאפשרו את תמיכת סיעת ש"ס בגזירות הכלכליות (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
סיעת ש"ס (צילום: פלאש 90)

שרי ש"ס התנגדו בישיבת הממשלה לגזירות הכלכליות ולקיצוצים במשרדי הממשלה אך כעת מסתמן כי סיעת ש"ס תתמוך בגזירות בעקבות הסכמות אליהן הגיעו עם שר האוצר יובל שטייניץ.

מאז ההתנגדות של שרי ש"ס בהצבעה, התקיים משא ומתן בין משרד האוצר לש"ס כדי להביא לכך שהסיעה תצביע בעד הגזירות והקיצוצים. לעומת זאת, בעקבות התנגדות שרי סיעת העצמאות בראשותו של השר אהוד ברק בהצבעה בממשלה, החליט שר האוצר לקצץ 100 מיליון שקל מתקציב הביטחון.

במהלך המשא ומתן הושגו מספר הסכמות בין הצדדים, בהם ביטול הקיצוץ במשרד הפנים אותו מחזיק יו"ר ש"ס השר אלי ישי והעברת תוספת תקציב של 60 מיליון שקלים לתוכנית הבראה לרשויות המקומיות.

בנוסף, יבוטל הקיצוץ בתקציבי הרווחה במשרד הבינוי והשיכון אותו מחזיק השר אריאל אטיאס, ויושקעו תקציבים נוספים בעידוד הדיור לנזקקים.

בין הצדדים גם סוכם כי תקציבי הדיור הציבורי לא ייפגעו ואף יוקצו לכך תקציבים מיוחדים. כמו כן, הסיוע בשכר הדירה שהוגדל ל-3,000 שקלים לא ייפגע.

בסיעת ש"ס התנגדו גם להעלאת המע"מ באחוז אחד, אך אתמול החליט שר האוצר לדחות את ההעלאה בחודש אחד.

הצדדים עדיין אל חתמו על ההסכם אך מסתמן כי כבר בקרוב יחתמו ובכך חברי הכנסת של סיעת ש"ס תתמוך בגזירות הכלכליות. יצויין כי ביום שני הקרוב הגזירות והקיצוצים יגיעו לדיון במליאת הכנסת ולאישור בוועדת הכספים לקראת העלאתן להצבעה במליאה.

בלשכת השר ישי אומרים ל'כיכר השבת' כי ההסכם עם האוצר טרם נחתם, אך במסגרתו יבוטלו הקיצוצים במשרדי הפנים והשיכון ותועבר תוספת תקציב של 60 מיליון שקלים לתוכנית ההבראה של משרד הפנים ותוספת תקציב לדיור הציבורי.

יצחק כהן, סגן שר האוצר, אמר ל"כלכליסט", כי אנשי ש"ס יתמכו בהצעת האוצר אם עד יום שני יסוכמו התביעות שהעלו בשיחות שקיימו עם ראשי האוצר.

השר אלי ישי מסר כי לאחר משא ומתן שניהלנו עם שר האוצר, הוסכם כי יבוטלו הקיצוצים במשרדי הפנים והשיכון, ויתווספו עוד כ-60 מיליון ש"ח לתוכניות הבראה ברשויות המקומיות, וכן יתווספו תקציבים לדיור הציבורי.

לדבריו, "הרשויות המקומיות בישראל, ואלפי נזקקי הדיור הציבורי, ניצלו היום מקיצוץ חד, בזכות עמדתינו הבלתי מתפשרת למענם".

השר אריאל אטיאס, פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו על הבנות, בו כתב: "לאחר שהתנגדנו לצעדים הכלכליים של משרד האוצר בממשלה שלשום, הם הבינו שזה לא יעבוד".

"במשא ומתן לילי שהסתיים בשעות האחרונות הגעתי לסיכומים עם האוצר שיבוטלו כל הקיצוצים שתוכננו בתקציבים החברתיים של משרד הבינוי והשיכון, כלומר, לא יפגעו בשיקום שכונות, בסיוע בשכר דירה ובדיור ציבורי", כתב אטיאס.

"יתרה מכך", הוא מוסיף, "אנו נקבל תקציבים גדולים באופן משמעותי, להגדלת מלאי הדיור הציבורי ושדרוגו, ובנוסף, יופנו תקציבים בהיקפים גדולים לפיתוח תשתיות בקרקעות שאנו משווקים לזוגות צעירים. מדובר במהלך משמעותי שמזרז הגדלת היצע הדירות בעשרות אלפי יחידות דיור, בדגש על איזורי הביקוש".

"ושלא יהיה לכם ספק, כפי שהשגתי את הגדלת הסיוע בשכר דירה ל-3,000 ₪ בחודש לממתינים לדיור הציבורי, ועכשיו את הגדלת מלאי הדיור הציבורי, אני אמשיך להאבק יחד עם סיעת ש"ס לקידום הצעת החוק שמחייבת הקצאה של 5% מהדירות שנבנות על קרקעות המשווקות על ידי המדינה לטובת הדיור הציבורי, במושב החורף של הכנסת", דברי השר אטיאס.

מלבד ש"ס, מסתמן כי גם סיעת העצמאות תתמוך בקיצוצים, לאחר משא-ומתן דומה עם האוצר במסגרתו סוכם כי יבוטל הקיצוץ במשרד הביטחון והקטנת הקיצוץ במשרד התמ"ת. במקביל, יבוטל הקנס שהוטל על משרד הביטחון בגין ההצבעה הראשונית נגד הגזירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר