מנצלים פרצה

הבנקים נתנו הטבה ולא הודיעו שהיא הסתיימה? זה החוק החדש

קורה שהבנקים החליטו לתת לכם הטבה וכשהיא הסתיימה הם כלל לא מודיעים לכם? חוק חדש ישים לתופעה סוף | יוזם החוק, ח"כ יוני משריקי: ההצעה תשים קץ לתופעה שבמסגרתה הציבור ממשיך לשלם עמלות בלי ידיעתו (חדשות כלכלה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יוני משריקי במליאה (דוברות הכנסת)

הכנסת אישרה אתמול (ראשון) בקריאה ראשונה, את הצעת החוק של ח"כ משריקי: הבנקים יחויבו להודיע ללקוחות 21 יום לפני סיום ההטבה.

על פי הצעת החוק, הבנקים יהיו חייבים ליידע את הלקוחות 21 יום לפני שמועד הטבה או שינו במסלול שלהם מסתיים. בנוסף על פי הצעת החוק, הלקוחות יוכלו מיד עם קבלת ההודעה, לעדכן את הבנק ולבקש לבטל את ההתקשרות.

מודע יש צורך בחוק? לפני תקופה התברר שהבנקים מנצלים פרצה בחוק הגנת הצרכן, שהחריגה אותם מהחובה ליידע את הלקוחות על השינוי במסלול או בהטבה. הדבר יצר מצב, שבו אנשים שלא היו מודעים לכך ובעיקר אוכלוסיות חלשות, המשיכו לשלם עשרות ולפעמים יותר בחודש, עבור שירות שהסכימו לקבל רק בחינם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לחייב את הבנקים להודיע ללקוח בצורה אפקטיבית לגבי סיום הטבה בנקאית שניתנה לו, ובכך לשפר את ההגנה של הצרכן. כיום , הבנקים כפופים לסטנדרט צרכני נמוך יותר מזה לו כפופים עוסקים אחרים הכפופים לחוק הגנת הצרכן. התוצאה היא שלקוחות הבנקים מוצאים את עצמם מופתעים במקרים של העלאת עמלות או ריביות מאחר שפעמים רבות ההודעה על סיום ההטבה כלל אינה מגיעה אליהם באופן נגיש, כמו גם נותרים מותשים נוכח הבירוקרטיה הנדרשת על מנת לחדש את ההטבה או לסיים את ההתקשרות בעקבות שינוי או סיום ההטבה".

יוזם החוק שכאמור עבר בקריאה ראשונה ח"כ יוני משריקי מסר: "הצעת החוק תשים סוף לתופעה שבמסגרתה הציבור משלם לבנקים עמלות מיותרות ללא ידיעתו, על שירותים ששווקו כחינמיים לתקופה מוגבלת, כגון עמלת כרטיסי אשראי, ובכך תשפר את ההגנה הצרכנית של הלקוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר