"צעק שהם דתיים"

הבעל סירב שרופא ינתח את אשתו, והתינוק מת

יולדת שתינוקה נפטר מיד לאחר הלידה, לאור התנגדות בעלה לכך שרופא ינתח אותה - למרות הצורך הרפואי הדחוף שהתעורר, תובעת את משרד הבריאות על רשלנות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

יולדת, בת 29, שתינוקה נפטר מיד לאחר הלידה, לאור התנגדות בעלה לכך שרופא ינתח אותה - למרות הצורך הרפואי הדחוף שהתעורר, תובעת את משרד הבריאות על רשלנות.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', היולדת, אישה בריאה בדרך כלל, הגיעה לבית החולים בנהריה, לפני כשנתיים, בשבוע ה-38 להריון. לאחר שהועברה לחדר הלידה, לפי כתב התביעה, היא חוברה למוניטור שהראה האטה בדופק של העובר.

הצוות הרפוי הסביר לה כי העובר בסכנת חיים מיידית ולכן יש לנתחה בדחיפות. היולדת, הסכימה וחתמה על טופס המאשר את הניתוח הקיסרי.

בשלב הזה, לפי התביעה, בעוד הצוות הרפואי מכין את היולדת לניתוח, הגיע בעלה לחדר הלידה, זאת לאחר שהוא הוריד אותה עם חמותה בבית החולים והלך לחפש חניה, ומביע התנגדות לניתוח על ידי רופא ולא על ידי רופאה, בטענה שהם אנשים דתיים.

הצוות הרפואי, כך לטענת היולדת, קיבל את התנגדות הבעל - למרות הסכמתה לניתוח - והפסיק את ההכנות לניתוח. לאחר מכן האישה ילדה בלידה רגילה והיילוד מת כעבור זמן קצר.

לטענת עו"ד גלית קרנר, "בעלה, שתחילה לא נכח בהסברי הרופאים על נחיצות הניתוח, נכנס והביע התנגדות לניתוח". ברשומה הרפואית נכתב כי בעלה החל לצרוח ולדחוף את הרופא מהחדר, "צעק שהם דתיים ובאיזו זכות אני נכנס לחדר".

"הטיפול הרשלני שניתן לתובעת כשל. הצוות הרפואי גרם למות היילוד כשהוא מותיר את היולדת שבורה", נטעם בכתב התביעה. "הצוות הרפואי התרשל עת קיבל את עמדת הבעל ונתן לדעה זו מעמד בכורה".

טרם הוגש כתב הגנה לתביעה.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. כשיתקבל, נגיב בשל צנעת הפרט בביהמ"ש".

ממשרד הבריאות נמסר: "התביעה טרם התקבלה במשרד. כשתתקבל תטופל כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר