נשיא מועצת החכמים פונה לקהל

הרב עובדיה יוסף: "התפללו לרפואתי, אני לא מרגיש טוב"

מרן הרב עובדיה יוסף, שסבל מהצטננות בחודש החולף, חש טוב יותר בימים האחרונים וביקש - לאחר העדרות של שלושה שבועות - לקיים את שיעורו כרגיל ● בתומו של השיעור הקצר, ביקש הרב עובדיה יוסף מהקהל: "אני רק רוצה לבקש מהקהל הקדוש - אני לא כל כך מרגיש טוב. תתפללו". האזינו (הדין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לאחר שלושה שבועות במהלכם נעדר משיעורו השבועי, שב אתמול (מוצאי שבת) נשיא מועצת חכמי התורה מרן הרב עובדיה יוסף למסור את השיעור, שמועבר מדי שבוע לרבבות מתלמידיו באמצעות הלווין.

הגר"ע יוסף, שסבל מהצטננות בחודש החולף, חש טוב יותר בימים האחרונים ולכן ביקש לקיים את השיעור. "תתפללו עלי", הוא ביקש מהקהל.

שיעורו של הגר"ע יוסף נמשך זמן קצר יותר מהרגיל, ובמרכזו סיפר הגר"ע משל על אדם שאשתו נפטרה וביקש להינשא שוב.

בתומו של השיעור הקצר, ביקש הרב עובדיה יוסף מהקהל: "אני רק רוצה לבקש מהקהל הקדוש - אני לא כל כך מרגיש טוב. תתפללו עלי שאהיה בריא. שנחזור עוד פעם ללמד, לזכות את הרבים, ללמוד תורה, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות".

הקהל הגיב בהתרגשות, ואז קיים הגר"ע יוסף את ה"מי שברך" המסורתי.

קודם לכן, מסר שיעור נוסף בנו של הגר"ע יוסף, הרב יצחק יוסף. "מי ששמע את השיעור של בני יצחק, דרך הרדיו או דרך הלווין, שיבורך", אמר הגר"ע.

שיעורו של הרב עובדיה נמסר מזה עשרות שנים, בכל מוצאי-שבת. עד לפני מספר שנים היה השיעור נמסר בבית-הכנסת ´היזדים´ בירושלים, אולם מפאת בריאותו של הרב עובדיה, השיעור עבר למקום קרוב לביתו.

הדרשה עוסקת בדרך כלל בהלכות, תוך הסבר מפורט על שורשי ההלכה בכל הדורות, ובשפה השווה לכל נפש.

אבל, כידוע, "לא המדרש עיקר, אלא המעשה", ולכן נוהג מרן שליט"א לקראת סוף שיעור ההלכות, לבאר עניין מסויים בפרשת השבוע (ובימי ספירת העומר, לבאר משניה מפרקי אבות), תוך הבאת סיפור מעניין הקשור לעניין, בלשון המושכת את הלבבות.‎

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר