הסתערות על הפירפריה: כל הנתונים

ביקושים גבוהים ושיווקים מוצלחים של עשרות מתחמים במכרזי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לבנייה רוויה שננעלו בימים האחרונים באזורי הפריפריה. ההצלחה נרשמה הן באזורי הביקוש והן בפריפריה והיא מהווה איתות חיובי של שוק הנדל"ן לצעדים שהוביל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לשיווק מאסיבי של קרקעות בכל רחבי הארץ (נדל"ן)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(ששון תירם)

ביקושים גבוהים ושיווקים מוצלחים של עשרות מתחמים במכרזי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לבנייה רוויה שננעלו בימים האחרונים באזורי הפריפריה.

ההצלחה נרשמה הן באזורי הביקוש והן בפריפריה והיא מהווה איתות חיובי של שוק הנדל"ן לצעדים שהוביל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לשיווק מאסיבי של קרקעות בכל רחבי הארץ.

בבית שאן במתחם מרכז שווקים שווקה בהצלחה קרקע ל-20 יחידות דיור בבנייה רוויה במחיר ממוצע של 82,225 שקל ליחידת דיור (בנוסף להוצאות פיתוח שעמדו בממוצע על 24,129 שקל ליחידת דיור). הזוכה: גדליה נזימה. למגרש הוצעו לא פחות מ-14 הצעות!

גם בעפולה שווקו כל יחידות הדיור בתשעה מתחמים ברובע יזרעאל בעיר. 434 יחידות דיור שווקו במחיר ממוצע של 65,609 שקל ליחידת דיור. החברות הזוכות הינן ע.א.ח. סלע הנדסה 1993, חיים עמנואלוב, אלמוג ב.ז. בניה והשקעות, מבני גזית (2000), משה ח.אלי ע., אגדים הנדסה ובנין ו-נ.י.צ.ג נדל"ן. בעפולה היו בסה"כ 72 הצעות לתשעת המתחמים (8 הצעות למגרש בממוצע).

כן שווקו בהצלחה 4 יח"ד בבנייה נמוכה באעבלין (2 הצעות למגרש), ו-6 יח"ד בבנייה נמוכה בכאוכב אל הג´ה (7 הצעות לשני מגרשים).

ברמלה (מחוז מרכז) שווקו הקרקעות לכל 592 יחידות הדיור ששווקו בשבעה מתחמים במצליח-דרום במחיר ממוצע ליחידת דיור של 229,499 שקל (לצד 106,446 שקל הוצאות פיתוח בממוצע ליחידת דיור). הזוכים: ד.רוטשטיין נדל"ן (128 יח"ד), קרן פז חברה לנדל"ן (72 יח"ד), וקנין עמרם ובניו (72 יח"ד), אלמוג ב.ז בניה והשקעות (48 יח"ד), מגידו השקעות ובניה (48 יח"ד), א.פ.י נתיב פיתוח (64 יח"ד), א.ש.י פרשקובסקי חברה לבנין (160 יח"ד). במכרז השתתפו מספר של 22 חברות, כאשר כולן הציעו הצעות למספר מתחמים.

יצוין כי גם במכרזים שהזוכים בהם נקבעו שבוע קודם לכן (ב-9 לפברואר 2011) שווקו בהצלחה כל יחידות הדיור בבנייה רוויה בפריפריה – למשל, 235 יחידות דיור בשכונת קרית מנחם באופקים במחיר קרקע ממוצע של 20,250 שקל ליחידת דיור (הוצאות פיתוח ממוצעות של 49,291 שקל ליחידת דיור).

בהר הקפיצה בנצרת 118 יח"ד שווקה הקרקע במחיר ממוצע של 57,746 שקל ליחידת דיור (הוצאות פיתוח של 36,393 שקל בממוצע ליחידת דיור).

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "תוצאות המכרזים האחרונים הם ההוכחה לחשיבות של הפעילות הנמרצת בה אנו נוקטים מאז כניסתי לתפקידי. בשנת 2010 שיווקו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל למעלה מ-34 אלף יח"ד, כפול מהממוצע השנתי בעשור האחרון. למרות מים צוננים שניסו לשפוך גורמים שונים בשוק הנדל"ן, הרי שהשיווקים הצליחו גם בפריפריה הקרובה כמו ברמלה ועד לעפולה ובית שאן עם מציעים רבים בכל מכרז.

"הביקושים של השוק מלמדים על צמא לקרקעות בכל רחבי הארץ, ואנו נמשיך לשווק בצורה מאסיבית ונסיר חסמים על מנת להגדיל את היצע הקרקעות לדירות ולהקל על הזוגות הצעירים להגיע לדירה. השוק כמובן קולט את המכרזים במרכז, אך הביקושים ערים גם בפריפריה, ואנחנו עונים על הביקושים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר