לא עוד אבוקדו שחור: איך לאחסן מזון נכון

איך מונעים מהאבוקדו להשחיר, היכן כדאי להניח את הבצל, מה ישמור על תפוחי האדמה מ"עיניים" ומי היא חברתן הטובה של העוגיות? מדריך לאחסון נכון של מזון, רגע אחרי הקנייה (אוכל)

שושי מילר | כיכר השבת |
(shutterstock)

מה הסוד למזון טרי ורענן? תתחילו להקדיש כמה דקות נוספות לפני שאתם מאחסנים את המוצרים שפרקתם מהקניה האחרונה.

הסוף לאבוקדו שחור

מתחשק לכם אבוקדו לארוחה, אך הסיכוי שתגמרו את כל הפרי, קלוש. כעת, עומדות בפניכם שתי אפשריות: א. לוותר על האבוקדו. ב. לאחסן את חצי האבוקדו הנותר בקופסת פלסטיק סגורה יחד עם חצי בצל. ניתן לשמור במקרר עד שלושה ימים, והאבוקדו יישאר ירוק כאילו רק עכשיו פתחתם אותו.

(Lisa Lin)

פטריות יבשות

מצב הצבירה האידאלי לפטריות טריות, הוא מוצק ויבש. אחסון הפטריות במקרר כשהן עדיין בסלסילת הפלסטיק בה הן באו, הוא רעיון פחות טוב. הפטריות הופכות ללחות ומאבדות מטריותן. לכן, העבירו את הפטריות לשקיות נייר חומות וכך הן יישמרו יבשות ומוצקות.

על אותו עיקרון, ניתן לאחסן כך גם את הבצל והשום. במקום לפזר אותם במזווה, השקיעו מספר דקות לחורר שקיות נייר, ואחסנו בתוכן את הבצלים והשום. (טיפ: רשמו בלורד מודגש מה נמצא בכל שקית, ותחסכו לעצמכם זמן והתלבטויות).

(shutterstock)

עוגיות פריכות

הניחו בין העוגיות פרוסת לחם ואטמו את הכלי. העוגיות יישארו פריכות וטריות למשך ימים, כאילו רק עכשיו קניתם אותן.

סלרי טרי

רחצו היטב את הסלרי, ייבשו מנוזלים ועטפו אותו בנייר כסף, כמו גליל. הסלרי יישאר טרי וריחני עד חמישה שבועות.

(shutterstock)

שקדים ואגוזים - למקרר

גם אם זה נשמע לכם מוזר, כדאי לדעת שאחסון אגוזים ושאר זרעונים (בעיקר שקדים, אגוזי מלך וזרעי חמניות) באקלים קר, כשהם בקופסאות סגורות, ישמור אותם טוב יותר.

(shutterstock)

תפוחי אדמה ותפוחי עץ

מסתבר שהדרך הטובה ביותר לוודא שתפוחי האדמה יישארו טריים, היא לאחסן אותם יחד עם מספר תפוחי עץ, שאף מונעים מהתפודים להנביט. האזורים המונבטים בתפוחי האדמה מכילים סולנין רעיל ומעניקים להם טעם מר. בנוסף, יש לשמור אותם במקום מוצל ומאוורר מספיק, ובושם אופן לא במקרר.

סלט ירקות רענן

את הטריק הזה רשתות המזון המהיר מכירות היטב. אם אתם עומדים בפני שבוע לחוץ, תוכלו לאחסן במקרר מגוון סלטים בצנצנות זכוכית והם יישארו רעננים 4-5 ימים.

כדי למנוע רטיבות, מלאו את הצנצנת לפי שכבות. את הרוטב הניחו ראשון, אחריו את הירקות המוצקים יותר, אחר כך הבצל, הצנון והעגבניות, ובשכבה העליונה יהיו העלים הירוקים ותוספות כמו קוביות גבינה. ככל שיהיה פחות אוויר בין השכבות, הסלט יהיה אטום טוב יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר