זוגיות: העבודה הקשה ביותר בעולם

"נראה לי שאנחנו בכלל לא מתאימים, הוא לא מבין אותי בכלל ואיננו מסכימים כמעט על שום דבר" - המשפט הזה חוזר על עצמו במערכות יחסים רבות. זוגיות היא העבודה הקשה ביותר, מספרת הקלישאה הנכונה ביותר בעולם, שכן זוגות שלא משוחחים על הזוגיות ועל הקשר הבינאישי ביניהם, אל יתפלאו ואל ינידו עפעף כאשר יבחינו ביום בהיר אחד בגודל הפער שנוצר ובעוצמת הריחוק הרגשי

חגית אמאייב | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

"נראה לי שאנחנו בכלל לא מתאימים, הוא לא מבין אותי בכלל ואיננו מסכימים כמעט על שום דבר. בשביל מה בכלל להמשיך ולנסות?" האם מי מאיתנו לא שמע פעם או פעמיים משפטים מעין אלו?

רבים הם האנשים החיים בבית אחד וחולקים חיים שלמים עם בן זוג כאשר נושאי השיחה היחידים המשותפים להם חג סביב עניין גידול הילדים, כשהקושי הגלום במלאכת הגידול אף עשוי לעיתים להוביל לחילוקי דעות מרחיקי לכת, או סביב היחסים המורכבים עם החם והחמות ובל נשכח את האינטראקציה הבלתי פוסקת סביב ענייני כלכלת הבית.

ואכן לא עובר זמן רב מדי עד שזוג אחד ועוד אחד עד כדי שטף סוחף ובלתי פוסק מוצא עצמו בתוך מפולת שלגים המתקדמת במהירות רבה אל עבר פי תהום עד כדי ריחוק שממנו קשה ביותר להתרומם ולהתקרב. אחת הסיבות העיקריות לאותה התרחקות היא ששכחנו שלפני שאנחנו הורים לילדים, עובדים ומפרנסים, אנחנו מחוייבים להתאמץ ולעבוד על הזוגיות שכן אם לא כן, בוודאי ובוודאי שנמצא עצמנו שואלים שאלות שהתשובות להן בוודאי יובילו למבוי סתום ומאיים.

זוגיות היא העבודה הקשה ביותר, מספרת הקלישאה הנכונה ביותר בעולם, שכן זוגות שלא משוחחים על הזוגיות ועל הקשר הבינאישי ביניהם, אל יתפלאו ואל ינידו עפעף כאשר יבחינו ביום בהיר אחד בגודל הפער שנוצר ובעוצמת הריחוק הרגשי ומאליו גם הפיסי אליו הגיעו מבלי לשים ליבם לכך.

מניסיוני אני יכולה להעיד כי רוב הזוגות איתם אני משוחחת מספרים על נתונים קשים ולא נעימים לשמיעה ועל עובדות מצערות שמספרות כי אינם יושבים כלל לשיחה בארבע עיניים, אינם מוצאים זמן איכות להחייאת הזוגיות, אינם משתדלים יתר על המידה בכדי לנסות ולפתור את המחלוקות ("זה יעבור לבד") ובעצם מפקירים את חייהם ליד הגורל במקום לקחת אחריות ולעשות שינוי אמיץ בדרך לשיקום ההריסות וגישור על הפערים והמחלוקות.

לשוחח כדי לפתור את המחלוקת

ובכדי לסבר את עיניכם הקוראות שורות אלו אומר בצורה הברורה והחד משמעית ביותר כי לא ניתן לקיים זוגיות טובה ובית יהודי יציב וכשר אם לא מרפים קצת מכל התפל שמסביב ומתחילים להתמקד בעיקר, הוא הזוגיות, שכן בבית שיש בו שלום בין בני הזוג, הפרנסה תהא מצויה, שלוות הנפש תהא מורגשת, הילדים יהיו נינוחים וזורמים הרבה יותר וענייני הבית יתנהלו על מי מנוחות. אומנם כאשר יש מחלוקות קשות בין בני הזוג, הכל מתהפך ומשתבש שכן יוצאים לעבודה בסערת רגשות וללא יישוב הדעת, הכעס גורם לחוסר סבלנות כלפי הילדים שמגיבים בהתאם ומציבים מראה המשקפת להוריהם בדיוק כיצד הם נראים ומתנהלים, המתח גואה ועוד פגעים רעים ורבים המובילים אל באר שחת.

בשורה התחתונה עלינו לפתור את המחלוקות בינינו על ידי שיחה תדירה, על ידי פירוק המטענים הרגשיים, על ידי קביעת זמן איכות זוגי נטול הפרעות ועל ידי הבנה שאיננו יכולים לשנות את האדם שמולנו כי אם לקבל אותו כפי שהוא ולהשקיע את מלוא המרץ בשינוי ובירור מול עצמנו. ועל כל פנים, כל מי שרק ירצה לשקם ולשפר את חיי הנישואין שלו יוכל לעשות זאת על ידי השקעת זמן ומחשבה בדרכי פתרון אל מול שלל הסוגיות העולות במרוצת הזוגיות.

זה דרך אגב גם המקום בו אומר שבכדי להקל על מלאכת חיזוק ושיקום הזוגיות הוצאתי את קלפי הזוגיות שעשויים לתת מענה הולם לכל הזוגות שרוצים לשנות ולהתקרב אך לא ממש יודעים כיצד בדיוק לעשות זאת. אז דעו שהדרך סלולה ורק צריך לבחור ולצעוד בה, תוך השקעה בכלים וצידה לדרך ורק כאשר יגעת ומצאת – תאמין. בהצלחה!

חגית אמאייב, מהתוכנית "אשת חיל" בערוץ 10, הינה מפתחת שיטת הטיפול הזוגי הייחודי באמצעות קלפים "בשניים" היחידים מסוגם המותאמים גם לציבור החרדי הבאים לתת פתרון לבעיות בתקשורת, למניעת השחיקה הזוגית ולחיזוק הקשר. חדש! ניתן לקבל ייעוץ טלפוני חינם! פרטים באתר הבית "בשניים ויותר" www.b-two.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר