י.נ.ר: שומרים על שלמות המשפחה החרדית

30 אלף נושרים, 1,500 זוגות חרדים ודתיים שמתגרשים כל שנה, כל אלו מציבים את החברה החרדית בפני אתגרים קשים ורגישים במיוחד. אך יש מקום אחד שמתמודד (זוגיות)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

בשנים האחרונות מתמודדת המשפחה החרדית עם אתגרים קשים במיוחד. אחוז הגירושין עולה, בעיית הנושרים גואה ולא זוכה לטיפול מספק וסיפורים מצמררים על הורות חרדית במשבר מגיעים מפעם לפעם לכותרות החדשות - כל אלו מציבים את החברה החרדית בפני אתגרים קשים ורגישים במיוחד.

בציבור שלנו, נהוג היה בעבר (ופעמים שאף בהווה) לפנות לאדם הנחשב ל"מומחה" בכדי לקבל ממנו ייעוץ. אותם "מומחים" היו בעלי כוונות טובות, אך בלי המידע ובלי הנסיון הנדרש.

בשביל להתמודד עם האתגרים הרגישים שרק הולכים ומתגברים, זקוקים אנו למקצוענים.

בגבעת שאול בירושלים יושב לו מרכז י.נ.ר, (יועצי נישואין רבניים בישראל. ש.מ) אחד המקומות היחידים בהם מתמודדים עם הבעיות הרגישות ביותר שרובצות לפתחנו.

אין חולק שבמגזר החרדי מדובר בנושאים העדינים והחשובים ביותר, והרצון הוא גדול - לדעת, להבין, ולפתור את הקשיים שמפאת רגישותם לא מטופלים כראוי.

המקום שמסתמן כדבר הבא באקדמיה החרדית והדתית בהחלט סיקרן גם אותנו. יצאנו לבדוק מה יש למרכז י.נ.ר להציע לחרדי הממוצע שמעוניין לצאת לשוק העבודה.

הרושם הראשוני היה כי מדובר באחת האופציות המרתקות ביותר לחרדי שמעוניין לצאת לשוק העבודה.

ראשיתו של המרכז הייחודי, הייתה כאשר יוזם הרעיון הרב מאיר שמעון עשור, מנכ"ל י.נ.ר, פנה בזמנו לרב ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת אור החיים, וסיפר: "כאדם העוסק רבות בצרכי הציבור החרדי בתחום הגירושין, אני יושב לא פעם עם זוגות הנמצאים בהליכי גירושין, שומע מהם את סיפורם האישי הכאוב. ולמרבה הצער אני מזדעזע כל פעם מחדש מכך שיכולנו להציל את המשפחות שהתפרקו ונהרסו, ברבים מן המקרים, לו רק היו מקבלים ייעוץ מקצועי-חרדי...".

הרב אלבז הגיב בתדהמה: "ממש לאחרונה הופיע אצלי יהודי בשם ד"ר עמי שקד, פסכולוג קליני, שביקש לסייע בייעוץ מקצועי לזוגות חרדים ודתיים". 'השידוך' נקשר במהרה וכך קם לראשונה בציבור החרדי "איגוד י.נ.ר - יועצי נישואין רבניים בישראל".

לראשונה קם מוסד שכל יעודו האידיאולוגי לשמור על שלמות המשפחה החרדית אל מול האתגרים של החברה המודרנית.

המקצועות המרתקים שמוצעים בי.נ.ר מגיעים עם תחושה חזקה של שליחות, שתביא לכם תחושת סיפוק שלא מצוייה בשום מקום אחר ויכולת אמיתית לגעת ולטפל בבעיות שבכוחם לשנות את פני החברה החרדית לטובה לאין שיעור.

במרכז נכללים לימודים נרחבים ברמה מקצועית ואקדמית ובאווירה תורנית. תכנית ההכשרה המרכזית היא לימודי נישואין ומשפחה. תוכנית המיועדת להכשיר יועצי נישואין מתוך המגזר החרדי, בכדי לתת מענה מקצועי מאת אנשים המכירים את המגזר החרדי מתוכו ומודעים לניואנסים המיוחדים המאפיינים אותו. את היקף הלימודים הנ"ל הוא כשלוש שנים לפחות וההכשרה כוללת לימודים עיוניים בשילוב עבודה מעשית מודרכת.

תוכנית נוספת ומרתקת לא פחות היא הנחייה חינוכית, תוכנית שייעודה הוא להכשיר מנחים שיתנו מענה להורים ואנשי חינוך המתמודדים עם אתגרי החינוך השונים וביניהם נוער מתבגר ותופעת הנשירה ההולכת ומתרחבת נוכח המציאות העכשווית. מנחי ההורים בוגרי י.נ.ר נותנים סיוע מקצוע הן קבוצתי והן פרטני בכל רחבי הארץ, והביקוש הוא רב.

הלימודים במרכז י.נ.ר מיועדים לנשים ולגברים ומותאמים לציבור החרדי. בין אנשי הסגל נמנים רבנים ואנשי חינוך חרדים מפורסמים, לצד פרופסורים, פסיכולוגים ויועצים חינוכיים.

אם תמיד ייעצתם, הקשבתם ורציתם לסייע, אם אתם עוסקים במקצעות החינוך, אם מתוקף תפקידכם אתם עוסקים בייעוץ לזוגות והורים - זה הזמן והמקום שלכם לקבוע את עתידכם המקצועי, בתחום מבוקש ביותר. כך תוכלו לפתח קריירה מצליחה שתבטיח את עתידכם הכלכלי, בכדי שתוכלו לעסוק בתחומים החשובים באמת.

י.נ.ר הוא המקום בשבילכם, התחילו עכשיו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר