תרגיל לזוגיות מוצלחת

הנה לכם תרגיל נהדר לזוגיות נכונה: כאשר הדבר אפשרי, שבו יחדיו ללא כל הפרעה חיצונית (ילדים, מדיה, חברים וכו'...), דוממו לחלוטין את המכשיר הנייד ודברו על הקרבה ביניכם מבלי להסתיר את תחושותיכם, שאיפותיכם ורצונותיכם להתקדמות ולמינוף הקשר והחיבור הרגשי (בית)

חגית אמאייב | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (פלאש 90) (צילום: פלאש 90)

אחת המשימות הקשות ביותר הניצבות בפני האדם היא ללמוד ולהצליח להציג ולבטא את דבריו באופן, בזמן ובמקום הנכון. לכן לא מפתיע לגלות שבחיי הנישואין, האתגר המשמעותי העומד בפני בני הזוג הוא קיום תקשורת בצורה נכונה שתביא לצמיחת חיי הנישואין.

תקשורת פתוחה וכנה היא בדרך כלל הבסיס ליצירת הקשר עוד בהתהוותו, טרם הנישואין, והיא שתביא לשימור הקשר והעצמתו לאורך החיים. אחת מהדרכים הכי חשובות להגיע לתקשורת חיובית במשפחה המהווה בסיס לבניין הבית היא תחושת הקרבה בין בני הזוג, אשר עלולה להישחק, להיזנח ואף להעלם במרוץ החיים, בהיעדר השקעה הדדית של השניים.

קירבה בין בני זוג מתחילה כבר משלב יצירת הקשר, בעוד ששפת הגוף ממחישה יותר מכל את ניצני הקשר המתהווה: עיניים בורקות, פנים קורנות ותחושה של שמחה מעידים על כך שלבני הזוג המיועדים יש מכנה משותף המעיד על קיומו של גרעין פוטנציאלי לצמיחת תא משפחתי חדש ורענן.

חשוב לציין כי גם קשר זוגי שהחל באופן מינורי יותר הוא בעל פוטנציאל לצמיחה. רבים טועים לחשוב שאם לא חשו תחושות התעלות וחיבור יוצאי דופן בתחילת הקשר, הדבר מעיד על אפשרות של בחירה לא נכונה או קשר מוחמץ נטול פוטנציאל. אך אין זה כך משום שכל קשר, ללא יוצא מן הכלל, ולא משנה כיצד החל, יוכל להגיע לתפארתו על ידי הכוונה והשקעה הדדית של שני בני הזוג.

קרבה באה לידי ביטוי בתחושת שותפות וחברות אמיצה, בה כל אחד מבני הזוג משקיע את מירב מאמציו בכדי לשמר ולהעצים את החברות הנרקמת. הקרבה בין בני הזוג היא היסוד החשוב ביותר בבניין הבית ואכן רגש פנימי טהור יכול להיווצר לולא יירדמו השניים על המשמר וימשיכו להתקדם בצעדים מדודים האחד לעבר השני באמצעות פתיחות הדדית ותקשורת בונה.

קרבה אמיתית וכנה תיווצר על ידי עבודה יזומה, מאומצת ולחלוטין משתלמת, של שיח פתוח, בניית יסודות לשותפות, כבוד הדדי, תמיכה וחברות. כאשר כל אלה יתקיימו, ילך הקשר ויעמיק ויוכל לשרוד אתגרים והתמודדויות שמזמנים לנו בכל יום החיים. מהפסוק "והאדם ידע את חווה אישתו" אנו למדים כי החיבור בין שני אנשים מתאפשר רק על ידי ידיעת האחר הבאה לידי ביטוי בפתיחות, תחושת אמון וביטחון הנוצרים כאשר ישנה שקיפות הדדית ותיאום ציפיות במגוון מצבים בחיי הנישואין.

חשוב כי נפנים שהצורך בקרבה הוא צורך קיומי ליחידת הזוגיות, ממש כמו אוכל, כסות, קורת גג וחום אנושי. רק על ידי שיח הולם נוכל להוביל לתהליך המניב זוגיות טובה, פתוחה ומאושרת יותר.

תרגיל לזוגיות

כאשר הדבר אפשרי, שבו יחדיו ללא כל הפרעה חיצונית (ילדים, מדיה, חברים וכו'...), דוממו לחלוטין את המכשיר הנייד ודברו על הקרבה ביניכם מבלי להסתיר את תחושותיכם, שאיפותיכם ורצונותיכם להתקדמות ולמינוף הקשר והחיבור הרגשי.

תרגילים נוספים ניתן למצוא בקלפי הטיפול של חגית אמאייב. ניתן להשיג בספריית י.נ.ר.

(הכותבת הינה יועצת נישואין ומשפחה בוגרת י.נ.ר, המתמחה בציבור החרדי ובבעלי תשובה.www.b-two.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר