בגלל הדלפה: נתניהו פיזר את ישיבת שרי הקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הבוקר לפזר את ישיבת ההמשך של שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, לאור הדלפה מהדיונים לכלי התקשורת. בהודעה שפרם אמר נתניהו: "זמן קצר אחרי סיום הישיבה אתמול קרה דבר חמור: הדלפה מתוך דיוני הקבינט. מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הזה"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
דבר חמור. נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הבוקר (רביעי) לפזר את ישיבת ההמשך של שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, לאור הדלפה מהדיונים לכלי התקשורת.

בצעד חריג, פרסם הבוקר ראש הממשלה הודעה, בה אמר כי החליט פזר את ישיבת ההמשך של ועדת השרים לענייני ביטחון בגלל "דבר חמור".

"זמן קצר אחרי סיום הישיבה אתמול קרה דבר חמור: הדלפה מתוך דיוני הקבינט", אמר ראש הממשלה, "ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני. שם מוצגות כל העובדות, כל הדעות וכל ההשלכות. זהו כלי עבודה בסיסי לניהול ביטחון המדינה".

נתניהו הוסיף ואמר כי "מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הזה. הוא הפר את הכללים הבסיסיים ביותר לניהול דיונים בקבינט הביטחוני. הוא גם פגע בשמם הטוב של הנוכחים בישיבה שלא הדליפו מתוכה".

"אין לי טענה נגד כלי התקשורת, הם עושים את מלאכתם", הוסיף ראש הממשלה, "יש לי טענה נגד מי שהפר את האמון הבסיסי ביותר שדרוש לקיום דיוני הקבינט בענייני ביטחון ישראל, ופגע ביכולת לקיים דיונים חסויים".

לסיום, הוסיף נתניהו כי "יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה ועל כן אני מפזר את הישיבה הזאת".

ההדלפה עליה מדבר ראש הממשלה היא הפרסומים אמש בכלי התקשורת בהם נמסר מידע על דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני שנמשכו אתמול לאורך היום ועסקו בקבלת הערכת המודיעין השנתית.

בסיום דיוני הקבינט פורסם כי השרים עסקו בעיקר בגרעין האיראני, בהתפתחויות ובסיכויים של איראן להגיע לפצצה ומתי תגיע לנקודת הזמן שלאחריה תקיפה צבאית לא תגרום נזק ממשי למתקני הגרעין.

השרים, כך דווח, לא קיבלו החלטות מעשיות אך קיבלו את מלוא האינפורמציה בסוגיה. כאמור, בעקבות הפרסומים הללו, החליט נתניהו לפזר את הישיבה שהייתה אמורה לעסוק בהמשך סקירת המודיעין השנתית.

בקבינט המדיני-ביטחוני חברים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הביטחון אהוד ברק, והשרים, יובל שטייניץ, יעקב נאמן, יצחק אהרונוביץ', אלי ישי, משה יעלון, בני בגין, דן מרידור, אריאל אטיאס, עוזי לנדאו, גדעון סער וסילבן שלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות