חרף הכחשות גורמים בסוריה

דיווחים זרים: ישראל תקפה משלוח טילים נגד מטוסים

גנרל סורי בדימוס, הכחיש בשעות הצהריים את הדיווחים לפיהם חיל האוויר הישראלי תקף שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון. לדבריו, שיירות נשק כלל לא עוברות באיזור זה. לעומת זאת, בסוכנות הידיעות AP דווח כי יתכן והתקיפה אותה אישרו לרשת מקורות בטחוניים יועדה נגד משלוח טילים נגד מטוסים (צבא ובטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

חרף ההכחשות מפי גורמים בסוריה ולבנון: גורמים ביטחון רשמיים אישרו לסוכנות הידיעות AP כי ישראל אכן תקפה יעד סמוך לגבול סוריה-לבנון.

לפי הדיווחים הזרים שכמובן לא קיבלו אישור רשמי ישראלי, היעד שהותקף היה משלוח שהכיל נשק "שובר שוויון" שהועבר מסוריה לידי חיזבאללה.

הנשק 'שובר השיוויון' שככל הנראה הותקף על פי הדיווחים הזרים הוא משלוח טילים נגד מטוסים מדגם SA-17 מתוצרת רוסית.

לעומת זאת, גורמים בסוריה מכחישים הכחישו את הדיווחים לפיהם ישראל תקפה באיזור הגבול בין לבנון וסוריה שיירה של כלי נשק.

יחיא סולימאן, גנרל סורי בדימוס אמר בשיחה לערוץ טלוויזיה המזוהה עם ארגון החיזבאללה כי הדיווחים לפיהם הייתה תקיפה אינם נכונים.

לדבריו: "אין זה מפליא שהאויב הישראלי יבצע תקיפה בכל רגע, אבל ממעקב אחר מה שקורה היום, הדיווחים לגבי התקיפה אינם נכונים".

לדברי סולימאן, אין שיירות נשק שעוברות באיזור שבו נטען כי חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפה.

בכיר לבנוני אחר הכחיש גם הוא את הדיווח, ואמר כי מדובר ב"בלון ניסוי" של ישראל, בכדי לבדוק את התייחסות העולם למקרה של תקיפה ישראלית.

כזכור, מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפי מקורות ישראלים כי חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפה של מטרה באיזור הגבול עם סוריה.

המקורות זדיווחו על התקיפה סירבו להזדהות בשל רגישות הנושא ואל מסרו מידע נוסף באשר לנסיבות התקיפה, המטרה שהותקפה והאם היא נפגעה.

אתר האינטרנט האמריקני "אל-מוניטור" דיווח מפי צבא לבנון כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שיירת נשק סמוך לגבול סוריה-לבנון. בדיווח, מצוטט גורם ישראלי שאמר כי "יש מי שאומר שצה"ל לא יתנגד להזדמנות ל'מערכה חוזרת' מול חיזבאללה. כמו כן, קיים הרצון לנסות ולהוציא אותו מהמשחק, כמו שנעשה לאחרונה מול חמאס".

"אל-מוניטור" גם מדווח כי ראש אגן המודיעין בצה"ל, אלוף אביב כוכבי, נפגש אתמול עם בכירים בפנטגון, בהם ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי.

הדיווחים על התקיפה הגיעו שעה קלה לאחר שסוכנות ידיעות בלבנון דיווחה כי מטוסי קרב ישראלים חדרו אתמול (שלישי) והלילה למתחם האווירי במדינה כשלוש פעמים, וחגו מעל העיירה חמיש.

לפי הדיווח, המטוסים טסו במרחב האווירי של לבנון במשך שעות ארוכות, בשלוש גיחות שונות, האחרונה שבהן הסתיימה בשעות הבוקר.

בישראל, לא התייחס שום גורם רשמי לדיווחים ולא אישר אותם או הכחיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר