בין החיילים המצטיינים: רב"ט יעקב ליבמן, חייל חרדי

כחלק מאירועי יום העצמאות, נפגש היום נשיא המדינה שמעון פרס עם החיילים המצטיינים, בין החיילים בלט גם חייל חרדי, רב"ט יעקב ליבמן. פרס לחיילים: "השלום הוא הנצח של האדם, גם במלחמות וגם בנצחונות, ישראל לא פסקה לחפש שלום ולא חדלה ליום אחד להיות ארץ דמוקרטית" (חדשות, צבא)

יוסף פאר | כיכר השבת |
רב"ט יעקב ליבמן, החייל המצטיין (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הנשיא פרס)

יום העצמאות התשע"ג: בנוכחות הרמטכ"ל בני גנץ, שר הביטחון משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, נערך היום טקס הצדעה ל-120 החיילים המצטיינים שנבחרו בקפידה בתקופה האחרונה.

יצויין, כי בין מקבלי התואר "חיילים מצטיינים" השנה, בלט חייל חרדי, רב"ט יעקב ליבמן, שנבחר לקבל את התואר המכובד.

לצד תמונות החיילים המצטיינים שהעלה נשיא המדינה לחשבון הפייסבוק שלו - נכתב: "החיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא, שנבחרו בקפידה והומלצו ע"י מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל".

באירוע שנערך היום, הנשיא פרס הצדיע לחיילים ולחיילות המצטיינים והמצטיינות באומרו: "אני גאה לפתוח את החג הלאומי בהצדעה לחיילות ולחיילים המצטיינים, אין כמוכם, עיניהם של אזרחי ישראל נעוצות בכם, לבם פועם איתכם. אתם צבא ההגנה לישראל, אתם צבא השלום של ישראל, בלעדיכם ישראל לא היתה מוגנת, איתכם ישראל תדע שלום".

הנשיא עם החיילים המצטיינים, היום (צילום: פלאש 90)

"הייתי שם כאשר המדינה הוכרה לפנות ערב והותקפה לפנות בוקר" אמר הנשיא פרס והזכיר את ימי קום המדינה. "שבעת הצבאות תקפו אותנו, בידם נשק רב. הם יכלו שלא לתקוף, אבל האמינו שבכוחם להכחיד אותנו. צה"ל רק התחיל להתארגן, נשקו היה דל. לא תותח, לא מטוס. לנו היתה רק ברירה אחת, לגבור או ליפול, להסתער או לחדול".

"שבע פעמים במשך פחות מששה עשורים ניסו להכחידנו, שבע פעמים גברנו וניצחנו. אתם כאן חיילות וחיילים, אתם ממשיכנו מורשת גדולה זו. אתם משקפים את עוז רוחה של ישראל, את תבונתה שיכולה ליצור דברים נפלאים, את חוכמת כליה ומעשי ידיה".

הנשיא, ראש הממשלה, ושר הביטחון, היום (צילום: פלאש 90)

"לא הרצח ינצח, השלום הוא הנצח של האדם" אמר פרס. "גם במלחמות וגם בנצחונות, ישראל לא פסקה לחפש שלום ולא חדלה ליום אחד להיות ארץ דמוקרטית, דמוקרטיה שהיתה למופת חברתי, כלכלי ותרבותי".

בתום האירוע, הצטלמו החיילים המצטיינים לתמונה קבוצתית יחד עם נשיא המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר