חוששים מסוריה: היסטריה במוקדי חלוקת ערכות מגן

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו הבוקר (רביעי) לדיון על התקיפה האפשרית של ארה"ב בסוריה. בתוך כך, גוברת הנהירה לתחנות חלוקת ערכות מגן ברחבי הארץ. תמונות (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חלוקת ערכות מגן (צילום: פלאש 90)

לקראת המתקפה הצבאית הצפויה של ארצות-הברית ובעלות בריתה בסוריה בשל הטבח הכימי שביצע הנשיא הסורי בשאר אסד, גוברת ההיסטריה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון במצב בו קיבלו השרים את כל העדכונים שבידי ישראל לקראת התקיפה המתכוננת.

אמש, הזהיר נתניהו כי "מדינת ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו איננו חלק ממלחמת האזרחים בסוריה, אבל אם נזהה ניסיון כלשהו לפגוע בנו, אנחנו נגיב, ונגיב בעוצמה".

במקביל, גוברת ההיסטריה בקרב אזרחי ישראל הצובאים בהמוניהם על תחנות לחלוקת ערכות מגן ברחבי הארץ, להצטייד בערכות בשל החשש כי בתגובה לתקיפה של ארה"ב, אסד ישגר טילים לישראל, זאת למרות שבמערכת הביטחון טרם הוציאו הנחיות חדשות לאזרחים.

הבוקר, נרשם עומס רוב במוקדים המעניקים מידע לציבור על חלקות ערכות המגן. אזרחים שפנו למוקד 104 של פיקוד העורף ומוקד 2237* של "דואר ישראל" שמעו צליל תפוס ולא הצליחו להשיג את המוקדים. גם האתר הייעודי של דואר ישראל נופל לסירוגין.

ברחבי הארץ פועלות שמונה תחנות לחלוקת ערכות מגן, בתל-אביב, מעלה אדומים, ירושלים, בית שמש וחיפה. משעות הבוקר ישנם תורים ארוכים בתחנות.

בתוך כך, שבוע לאחר הטבח הכימי בו נהרגו יותר מאלף בני אדם, לפי הדיווחים, הבוקר מגיעים דיווחים על תקיפה נוספת בנשק כימי. לפי הדיווח ברשת "אל ג'זירה" מפי גורמי אופוזיציה, כ-20 בני אדם נפגעו מגזים רעילים בשכונת ג'ובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר