ישראל קצובר: תשע הצעות הונחו בפני חברי הקבינט, עד כה לא התקבלה החלטה

הפרשן הצבאי והמדיני הבכיר של עיתון המודיע אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בפני החברים בקבינט הביטחוני הונחו תשע הצעות לתגובה ישראלית, עד כה ככה"נ ללא החלטה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל קצובר (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס פעמיים מאז אותרו גופות הנערים החטופים, אך השרים טרם קיבלו החלטה ברורה על תגובת ישראל נגד חטיפת שלושת הנערים ורציחתם. פרשנים ביטחוניים מעריכים כי ייתכן ואלו קיבלו החלטה שלא תפורסם לציבור.

ישראל קצובר, הפרשן הצבאי והמדיני והבכיר של עיתון "המודיע", אומר ל"כיכר השבת" כי טרם הוחלט מהי פעולת התגובה של ישראל כנגד החמאס: "אין ספק שצריך לעשות משהו שירתיע חטיפות דומות בעתיד, השאלה כמה ומה מוכנה הממשלה. זה לא תלוי בדרג העושה (הצבא) שפועל לפי הנחיות של הדרג המחליט (הממשלה) והם טרם החליטו".

הפרשן הצבאי אומר כי הדרג הצבאי הניח בפני הדרג המדיני תשע הצעות תגובה: "הדרג הצבאי הניח תשע הצעות, למשל הציע הצבא לקחת מספר מסויים מתוך הבכירים שנעצרו ולגרש אותם ללבנון וחלקם לעזה. הוא הניח הצעה להחמיר את תנאי הכליאה של אנשי החמאס בבתי הסוהר הישראלי. לפי הצעה נוספת דובר על החמרת הטיפול במוסדות הצדקה של החמאס וטיפול ביד קשה בהעברת הכספים למשפחות האסירים".

קצובר אומר כי צה"ל מעדיף שלא להיענות להצעה לכבוש את רצועת עזה: "הצבא לא רוצה מלחמה, הם לא רוצים כרגע. לדבריהם, במוקדם או במאוחר זה יגיע אבל כרגע הם חושבים שהמטרה לא צריכה להיות עזה אלא המטרה צריכה להיות יותר יהודה ושומרון והחמרה לכיוון של עונשים".

הפרשן הצבאי מעריך כי ההצעה לכיבוש עזה עדיין נמצאת על השולחן: "לכולם ברור שהנושא של עזה נמצא על הפרק אך השאלה מתי. הדרג המדיני ברובו הגדול חושב כך אך הדרג הצבאי לא חושב שזה הזמן. אחרים אומרים שאולי דווקא כשהחמאס בקשיים וצרות מול המצרים - זה העיתוי הטוב לטפל בהם. לא כולם בדרג הצבאי-ביטחוני חושבים כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר