שבוע ללחימה

מעל אשדוד: טיל פטריוט יירט מזל"ט של החמאס שחדר מעזה

תושבי אשדוד התעוררו ב-6:30 בבוקר לקולה של אזעקה ופיצוץ עז שהחריד את העיר. מדובר במזל"ט של ארגון החמאס שחדר מרצועת עזה לעבר ישראל ויורט מעל חופי אשדוד באמצעות טיל פטריוט מסוללה המוצבת במרכז הארץ. כעת נערכות סריקות אחר שרידי המזל"ט (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

שבוע ללחימה: הירי לעבר יישובי הדרום ויישובי קו העימות בצפון, לא פוסק, גם בבוקרו של היום השביעי למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה שנועד להחזיר את השקט ולעצור את ירי הרקטות.

הבוקר (שני) תושבי אשדוד התעוררו בסביבות השעה 6:30 לקולה של אזעקה. כעבור שעה קלה התברר כי האזעקה באשדוד הופעלה בעקבות יירוט שביצע חיל האוויר של מזל"ט - ככל-הנראה ממולכד - של ארגון החמאס שחדר לישראל מרצועת עזה ויורט בהצלחה מעל חופי אשדוד.

כוחות של צה"ל עורכים סריקות אחר שרידי המזל"ט. לפי הערכות, מוטת הכנף של המזל"ט היא כשני מטרים והוא בעל יכולת לעוף עשרות קילומטרים.

המזל"ט יורט באמצעות טיל פטריוט ששוגר מסוללת הפטריוט המוצבת במרכז הארץ.

תושבים באשדוד דיווחו ל"כיכר השבת" על פיצוץ עז שהרעיד את אשדוד בעת הישמע האזעקה, פיצות שטרם נשמע כמותו בכל היירוטים של כפת ברזל. כעת מתבררת סיבת עוצמת הפיצוץ.

מדובר באחת ההפתעות שהכין החמאס לצד הרקטות ארוכות הטווח ששוגרו לעבר צפון השרון וחוף הכרמל.

מאז תחילת מבצע "צוק איתן", הגביר צה"ל את הדריכות מחשש שהחמאס ישתמש במזל"טים לצורכי פיגוע מהאוויר נגד מטרות ישראליות, צבאיות או אזרחיות.

בכיר בצה"ל אף אמר השבוע כי מדובר במז"לטים קטנים שפוטנציאל הנזק שלהם עשוי להיות קטן מזה של פגיעת רקטה.

גורם בצה"ל אומר כי המזל"ט היה במעקב מאז שיצא מרצועת עזה תחילת לכיוון מערב ואז צפונה מעל הים. חיל האוויר אף מסר כי המזל"ט תועד לפני ההשמדה כדי לבדוק אותו ברמה המודיעינית.

עוד נמסר מצה"ל כי היתה התראה ממוקדת של אמ"ן על הפעלת מזל"ט של החמאס, ובעקבות כך הועלתה רמת הכוננות של מערך ההגנה האווירית לרמה גבוהה.

דובר צה"ל מסר כי כלי-טיס בלתי מאויש אשר זוהה חודר הבוקר לשטח מדינת ישראל הופל על-ידי חיל-האוויר. "כלי הטיס הופל על-ידי טיל קרקע-אוויר מסוג "פטריוט" בשטח פתוח באזור קו החוף של אשדוד. כוחות צה"ל סורקים כעת את האזור".

במהלך הבוקר נשמעו שוב ושוב אזעקות במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב, בנתיבות, באשקלון ובאשדוד. רקטה נחתה בקרבת בית בחוף אשקלון וגרמה לנזק.

אמש, סמוך לחצות הלילה נשמעו אזעקות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. שתי רקטות יורטו בשמי אשקלון על-ידי מערכת 'כיפת ברזל'. קודם לכן הופעלו אזעקות ביישובי עוטף עזה, רקטה התפוצצה סמוך ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון.

בשעה 00:26 בלילה הופעלה אזעקה בנהריה, בשלומי וביישובים נוספים בגליל המערבי, בעקבות שיגור שתי רקטות מלבנון לעבר שטח ישראל. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים.

כוח צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי. עשרות פגזים נורו לעבר מחנה הפליטים א-רשידיה בלבנון. דובר צה"ל מסר כי ישראל העבירה מסרים חריפים ללבנון באמצעות יוניפ"ל.

במהלך הלילה התפוצצו 19 רקטות ופצצות מרגמה באשכול. שתיים מהרקטות גרמו לנזק קל לרכוש.

ביממה האחרונה ביצע צה"ל 204 תקיפות ברצועת עזה. מתחילת המבצע הופצצו 1,474 יעדים. עיקר התקיפות הן בצפון רצועת עזה, שם קיבלו התושבים הוראה מהצבא להתפנות מהבתים.

ביממה האחרונה הותקפו 28 משגרים מוטמנים ו-14 מפקדות פיקוד ושליטה ו-12 פעילי טרור חוסלו, מתוכם שישה של הג'יהאד האסלאמי ושניים של החמאס. הלילה הותקף מסגד הותקף בדיר אל בלח, שם נמצא מחסן אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי.

לעבר ישראל שוגרו ביממה האחרונה מרצועת עזה שוגרו 137 רקטות, 27 מהן יורטו על-ידי מערכת 'כיפת ברזל'.

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהתכנסה אמש הוחלט להמשיך לגייס כוחות וזאת במקביל להמשך התקיפות מהאוויר. טרם אושר מבצע קרקעי ברצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר