"ישראל נפלה למלכודת נוספת של הפסקת אש הומניטרית"

ישראל נפלה למלכודת נוספת של הפסקת אש הומניטרית, כך אומר ל"כיכר השבת" העיתונאי הצבאי חגי הוברמן. "למרות החלטתם, הלחץ גרם לחברי הקבינט להכריז על הפסקה" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
טנקים בגבול עזה (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שני) נכנסה לתוקפה הפסקת אש הומניטרית נוספת למספר שעות, זאת למרות החלטת הקבינט בשבוע שעבר שלא להסכים עוד להפוגות מסוג זה. לדברי פרשנים צבאים, הדבר אינו מלמד על הליכה לכיוון של הפסקת אש קבועה, וכי ישראל בעצם "הפסידה" בהכרזתה על הפסקת האש הנוכחית.

העיתונאי הצבאי, חגי הוברמן, אומר ל"כיכר השבת" כי ישראל נפלה למלכודת נוספת של הפסקת אש הומניטרית. לדבריו, "זו ההגדרה המדויקת. אין הגדרה אחרת לומר. אחרי שחברי הקבינט מדיני-בטחוני קיבלו החלטה חד משמעית בסוף השבוע שעבר שאין יותר הפסקות אש, ועדיין, ברגע שהופעל לחץ, הדרג המדיני, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הסכימו להחלטה הזאת".

הוברמן אומר כי ההחלטה הזו הגיעה כנראה בגלל לחת מדיני שנוצר בעקבות אירוע הפגיעה בבית-הספר של אונר"א שבו נהרגו כמה אזרחים בהם ילדים, "ישראל רוצה שוב להסדיר את הקו ההומניטרי" כך הוא סבור.

הוברמן מעריך כי ההפוגה ההומניטרית לא מלמדת על-כך שאנו קרובים להפסקת אש קבועה. "להערכתי לא תהיה הפסקת אש קבועה בעקבות כך. החמאס הודיע כבר שהוא לא מכבד את הפסקת האש הזאת ומצד שני זה לא אמור להשפיע על הפעילות הצבאית"

לדבריו, "צה"ל נערך מסוף השבוע האחרון הרבה יותר קרוב לגבול הישראלי ומתעסק בחשיפת המנהרות ופחות בלחימה בירי הרקטות שגם-כך נמצא בירידה, אם כי לא בעצירה מוחלטת, לכן מבחינת הצבא, הם יכולים להגיד שאנחנו ממילא מצמצמים פעילות באזורים שאנחנו פחות פועלים בהם, אבל אנחנו לא מפסיקים בפעילות נגד המנהרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר