נחשף: המכ"ם הישראלי שמזהה כל איום אווירי ממרחק של אלפי קילומטרים

התעשייה האווירית חשפה את מכ"מ העל החדש שלה- Terra שיכול לחשוף מטוסים, טילים, לווינים וכלי טיס זעירים ללא טייס ממרחק של עד אלפי קילומטרים ולעקוב אחר עשרות מטרות בו זמנית (חדשות, צבא וביטחון)

(צילום התעשייה האווירית)

מכ"מ העל הישראלי נחשף: חצי שנה מאז השיקה התעשייה האווירית את מכ"מ העל החדש שלה - Terra (טרה), חשפה החברה את הנתונים המרשימים שיכולים לחשוף מטוסים, טילים, לווינים ואפילו כלי טיס זעירים ללא טייס ממרחק של עד אלפי קילומטרים ולעקוב אחר עשרות מטרות בו זמנית.

מערכת המכ"מ מורכבת מ-2 מכשירי מכ"מ מתקדמים, האחד נייח במשקל של 280 טונות ובגודל של 30 מטרים על 10 מטרים והשני במשקל של 130 טונות וברוחב של 15 מטרים המיועד להרכבה על גבי ספינות טילים ונושאות מטוסים. יחד, מערכת המכ"מ מזהות איומים בטווח עצום וחסר תקדים לתעשייה הצבאית הישראלית.

צילום: התעשייה האווירית

המכ"מ מורכב משני חלקים הפועלים בשני תדרים שונים, המיודעים לזהות את כל סוגי האיומים הטסים בגבהים שונים, החל ממטוסים זעירים הטסים בגובה נמוך ובמהירות נמוכה ועד ללווייני אויב המשייטים בחלל בגובה של עשרות קילומטרים.

עלות מערכת מכ"מ כזו מוערכת במאות מיליוני דולרים, ולמרות המחיר הגבוה מאוד היא כבר נמכרה לשני צבאות זרים, עבודות הפיתוח של מערכת המכ"מ נמשכו 3 שנים בלבד, זמן קצר יחסית למערכת מורכבת בסדר גודל כזה.

למרות המשמעות האסטרטגית בלוויין זה, מדינת ישראל טרם רכשה אותו, כשבישראל מסתפקים במערכות המכ"מ המתקדמות גם הם - אורן ירוק ואורן אדיר, שנחשבות גם הן למערכות הזיהוי מהטובות והמשוכללות בעולם, ומשמשות את פרויקט החץ.

צילום: התעשייה האווירית

בתעשייה האווירית מספרים כי המערכת כבר מבצעית לאחר שנרכשה על ידי צבא זר לפני כשנתיים. בתע"ש מספרים כי בעבודות הפיתוח השתתפו למעלה מ-400 עובדים, בהם מהנדסים ומתכנתים במפעלי החברה וקבלניה מבאר שבע ועד קריית שמונה, יחד עם חברת הבת של תע"ש - אלתא.

"לפני עשר שנים למדינות במזרח התיכון היו טילים בליסטיים מהירים, ששופרו וכיום הם עתירי אנרגיה, ויכולים להגיע למטרה פי 2 או 3 מהר יותר", מסביר גורם בכיר בתעשייה האווירית, "המערכת מסוגלת לזהות ולספק נתונים מהימנים על מספר רב של מטרות שונות במקביל - טילים ארוכי טווח, לוויינים בחלל ומטוסים מסוגים שונים, כולל מל"טים".

צילום: התעשייה האווירית

"כל אחד משני המכ"מים, שמערכת שלהם עתידה להימסר בקרוב ללקוח זר נוסף שרכש אותה, מכילה למעשה מאות מכ"מים קטנים, ויחד היא יכולה להתחבר למערכות מעקב אחרות ובכך לתת תמונת שמיים מלאה. בנוסף, הטרה יכולה להתחבר לכל מערכות היירוט של ישראל, אף שהיא מיועדת לשכבת ההגנה השלישית, שעליה מגינה כיום מערכת חץ 2" מסביר הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר