"פסטיבל רבין"

צפו בוידאו: הרמטכ"ל קושר בין רצח רבין ליעקב טייטל

בשמאל הישראלי נזהרו מלקשור בין תפיסת הרוצח יעקב טייטל לרצח ראש-הממשלה יצחק רבין ז"ל, אולי משום שחששו שמיד יישאלו אם לא הייתה כוונה בחשיפת הדבר דווקא בשבוע "פסטיבל רבין". לכן, מפליא שדווקא הרמטכ"ל גבי אשכנזי היה הראשון לקשר בין השנים. צפו בדבריו של אשכנזי (צבא וביטחון)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
הרמטכ"ל, היום. (פלאש 90)

"העיתות והאיומים מבחוץ השתנו, אולם גם היום ניצבים בתוך החברה שלנו כאלו המנסים ליטול את החוק לידיהם ומבקשים לשנות את המציאות באמצעות הסתה ופגיעה בחפים מפשע. עלינו לזכור ולהזכיר כי מחויבותנו היא לעקור את אותם 'עשבים שוטים', טרם יצמיחו רוע נוסף, ולהוקיע מקרבנו כל תופעה פסולה של פגיעה בערכי כבוד האדם, בחוסנה הערכי של החברה ובאחידותה".

כך אמר הבוקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גבי אשכנזי, בטקס רשמי שנערך ב"מרכז רבין" בתל-אביב לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין.

עד היום בבוקר נזהרו בשמאל הישראלי מלקשור בין תפיסת טייטל לרצח רבין. אולי משום שחששו שמיד יישאלו אם לא הייתה כוונת מכוון בחשיפת הדבר ב"שבוע פסטיבל רבין". ולכן מפליא שדווקא הרמטכ"ל היה הראשון לקשר (צפו בוידיאו של דבריו).

הטקס נערך במסגרת כנס מיוחד של פורום המטה הכללי ב"מרכז רבין". בשעות הקרובות ישמעו חברי הפורום הרצאה מפי פרופסור שלמה אבינרי בנושא "שורשיה ומרכיביה של הדמוקרטיה הישראלית" ויסיירו ב"מוזיאון הישראלי" שבמרכז.

לאחר מכן יתקיים דיון בנושא "הכרעת הרוב וגבולותיה" במהלכו ידונו בשאלת הממלכתיות מול דעת המיעוט, חופש המצפון, אידיאולוגיות מתנגשות, המסגרת הדמוקרטית כמכוננת הסדרים ויציגו את הסכם ה"סטאטוס קוו" כמקרה מבחן.

במהלך המפגש הפתיעה הגב' דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח, העומדת בראש מרכז רבין כשהקדישה חלק מדבריה לשאלות שמציגים גם היום האם הייתה בכלל לרבין מורשת. בין השורות בדבריה נשמעה החרדה שמא העיסוק בזיכרונו של אביה הולך ונשחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר