פרשת ההסדר

הרב אליעזר מלמד על שר הבטחון ברק: "גס ועריץ"

אהוד ברק החליט להילחם ברב אליעזר מלמד שלא נכנע לתכתיביו. הבוקר, ראש ישיבת "הר ברכה" שהוצאה אתמול מההסדר עם צה"ל מגולל את הסיפור המלא: מדוע החליט שלא לחתום על המכתב המדובר, מה הוא חושב על התנהלות ברק ומהי עמדתו על הסרבנות בכלל? (צבא)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש בראש. ברק והרב מלמד (פלאש 90)

שר הבטחון, אהוד ברק, החליט לשבור את הכלים. אתמול הוא הסעיר את הציבור הדתי-לאומי כשהודיע: ישיבת "הר ברכה" תוצא מההסדר הצה"לי, לאחר שראש הישיבה הרב אליעזר מלמד סרב להביע התנגדות נחרצת לסרבנות, ואף סרב להגיע לשימוע בעניין.

בבוקר שאחרי, הרב מלמד מגולל את הסיפור המלא במאמר מיוחד שפרסם באתר ערוץ 7.

"לפני כחודש וחצי בי"א חשון (29/10), מיד לאחר הנפת השלט בגדוד שמשון ליד הכותל על ידי תלמיד ישיבתנו, בלא שום לחץ מצד השלטונות, כתבתי ב'רביבים', כי למרות ש"לדעת רבים מבני הציבור הדתי והימני זוהי מחאה חשובה ומכובדת, וכבוד הוא להיות נמנה על התומכים בחיילים כאלה". "בפועל לא ידעתי על כך דבר". ולא זו בלבד אלא ש"אילו היו מתייעצים איתי, הייתי ממליץ להימנע מכך, כי רק כאשר מחייבים חייל לסייע לגירוש עליו לסרב, אבל אין עליו חובה למחות דווקא בטכס ההשבעה", כותב הרב מלמד.

וכאן מנמק הרב מלמד מדוע סרב לחתום על המכתב המתנער מסרבנות, למרות שהסכים עם הרוח הכללית: "למרות שעם הנימוק המרכזי שבו אני מסכים, לא הסכמתי לחתום משתי סיבות. האחת, אינני מזדהה עם הסגנון הנחרץ שבו, שכן אני מבין ומכבד את המפגינים, וסובר שהם מפגינים על דבר צודק, ורק סברתי שעדיף לשמור את ההפגנות למסגרת האזרחית כדי שלא לפגוע במסגרת הצבאית. וכיוון שאני משתדל לכתוב תמיד את מה שאני חושב בכנות, ולכך אני מחויב בספרים ובטורים שאני כותב, לא יכולתי למעול בתפקידי המקודש".

הרב מלמד לא בוחל במילים כשהוא נדרש לתאר את התנהגותו של שר הבטחון בפרשה: "ואף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הבטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו".

עסקנים חרדים אמרו הבוקר כי אם היה מתרחש מקרה דומה בעולם הישיבות החרדי של התנכלות מכוונת לישיבה, איש לא היה עובר על זה לסדר היום. "אין ספק שהתגובה מתונה מדי. במגזר החרדי סיפור כזה של התנכלות לעולם הישיבות לא היה עובר בשתיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר