בלי זקן - עם משקפי טייסים

הרמטכ"ל הכריע: הרב הצבאי הבא - הרב רפי פרץ

רב צבאי ראשי חדש לצה"ל: לפני זמן קצר הכריע הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כי טייס המסוקים וראש המכינה הקדם צבאית ´עצמונה´ - סא"ל רפי פרץ, הוא שיהיה הרב הראשי הבא של צה"ל • בציונות הדתית מביעים ביקורת על "הדחת" רונצקי • וגם: תתחילו להתרגל לדמותו של הרב החדש: בלי זקן - עם משקפי טייסים (צבא)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב רפי פרץ על רקע פעילות צה"ל (פלאש 90)

רב צבאי ראשי (רבצ"ר) חדש לצה"ל: לפני זמן קצר קיבל הרמטכ"ל גבי אשכנזי את ההחלטה, כי סא"ל (מי"ל) רפי פרץ, הוא שיהיה לרב הצבאי הבא.

הרב רפי פרץ, משמש כיום כראש המכינה הקדם צבאית 'עצמונה'. את שירותו הצבאי עשה סא"ל פרץ בתפקיד טייס מסוקים בחיל האוויר, והוא משמש עד היום כמדריך טיסה בבית הספר לטיסה בחצרים.

את תפקידו יחל פרץ רק בחודש יולי, בו יסיים הרבצ"ר היוצא תא"ל רונצקי את תפקידו. עם מינויו של הרב פרץ לתפקיד, הוא ישוב לשורות צבא הקבע, ויועלה לדרגת תא"ל.

פרץ נחשב לאחד הרבנים האהודים ביותר בציונות הדתית, אולם עמדתו הקוראת שלא לסרב פקודה בכל מצב, הביאה עליו גם לא מעט ביקורת, לצד תומכים המצדדים בדעותיו המתונות יחסית.

הרב פרץ הינו מייסד המכינה הקדם צבאית 'עצמונה' שבגוש קטיף, וכיום הוא מתגורר ביתד שבחבל ניצנה, לשם הועברה המכינה, לאחר הגירוש מחבל קטיף.

מי שדחפו את פרץ לתפקיד היו רבים מבין חברי הקצונה הבכירה בצה"ל. אלו מעוניינים להחזיר את הרבנות הצבאית לימי טרום תקופת רונצקי, בהם פעלה הרבנות בשקט, מבלי להפריע לאף אחד. יתכן מאוד כי בעידן החדש, - ישן, תיסגר המחלקה לתודעה יהודית, זו שלא נשאה חן בעיני הבוסים ושגרמה לחיכוכים רבים.

למרבה האבסורד, מי שמינה של הרב הנוכחי רונצקי, היה דווקא איש חיל האוויר - הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. כעת מדיח מחליפו גבי האשכנזי – איש גולני את הרב ה'ירוק', וממנה תחתיו איש חיל האוויר.

בציונות הדתית זועמים על אי הארכת כהונתו של רונצקי, וקוראים למהלך "הדחה". רונצקי, נחשב כמי שביצע מהפכה ברבנות הצבאית, ודחף אותה להתערבות בתכנים החינוכיים המועברים ביחידות קרביות, מה שגרם לעימות קשה עם גורמים בחיל החינוך.

על הדרך זכה רונצקי לכותרות לא מחמיאות בעיתונות החילונית, כשהתבטא בחופשיות בנושאים שונים, כמו זו שבה צוטט – בין היתר, כמי שאינו תומך בגיוס נשים.

המועמד הבכיר הנוסף שלא נבחר לבסוף, היה זה שבו תמך רונצקי כמחליפו - סא"ל אייל קרים – איש סיירת מטכ"ל בעברו, המשמש כיום כראש תחום הלכה ברבנות.

סא"ל קרים, משרת ברבנות הצבאית מאז תחילת כהונתו של הרבצ"ר הנוכחי רונצקי. בשנים האחרונות הוא הוציא לאור חמישה כרכים של הלכות הנוגעות לענייני צבא, בשם 'קשרי מלחמה'. אולם ככל הנראה, קרבתו המיוחדת לרונצקי ולדרכו, היא שהייתה בעוכריו וגרמה להעדפת מתחריו.

כך או כך, כדאי מאוד שתתחילו להתרגל ל"דמות הרב החדשה": בלי זקן, אבל עם משקפי שמש של טייסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר