ההסלמה בדרום

לראשונה מ"צוק איתן": רקטה התפוצצה באזור באר שבע

לאחר כשעתיים של הפוגה בירי הרקטות, מעט לאחר השעה 15:00 נשמעה אזעקה בבאר שבע וזמן קצר לאחר מכן דווח על רקטה שהתפוצה בשטח פתוח • בשעה 18:00 יכונס הקבינט (צבא וביטחון)

זירת נפילת רקטה בשדרות (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ומפקד פיקוד העורףלאחר כשעתיים של הפוגה בירי הרקטות לעבר ישראל, ולאחר שיגור של 180 רקטות ביממה - מעט לאחר השעה 15:00 נשמעה אזעקת "צבע אדום" בבאר שבע וביישובים בסביבה.

כעבור זמן קצר, רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח. יצוין כי מדובר בירי הראשון על בירת הנגב מאז מבצע צוק איתן לפני 4 שנים.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי וחבלני משטרת ישראל הוזעקו לפני זמן קצר אל זירת נפילה בבאר שבע ועושים דרכם למקום. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. במשטרה שבים ומזכירים לציבור שלא להתקרב לזירות נפילה. יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג. כמו כן יש להישמע להנחיות השוטרים, כוחות הביטחון החירום וההצלה ופיקוד העורף".

על רקע האירועים בדרום, בשעה 18:00 בערב יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון מיוחד.

מפקד פיקוד דרום ומפקד פיקוד העורף בשדרות, היום (צילום: דובר צה"ל)

דובר חמאס, פאוזי ברהום אמר בצהריים כי "התזמון של ההסלמה בעזה והפגיעה באנשי ההתנגדות בעת שמשלחת חמאס הגיעה לקהיר, מוכיחים שהאויב הישראלי רוצה להכשיל את המאמץ של מצרים והאו"ם להרגעת המצב ברצועת עזה".

לדבריו, "ישראל היא זו הנושאת באחריות המלאה למה שקורה ברצועת עזה והתגובה של ההתנגדות טבעית - תגובה לפשעים של ישראל ומאמץ לחייבה לכבד את הבנות ההרגעה כפי שהיה בעבר. על מקבלי ההחלטות באזור ובעולם להתערב כדי לעצור את ההסלמה הזאת ואת הפגיעה בתושבים ובאנשי ההתנגדות".

מחבלים משגרים רקטות ומופגזים מהאוויר (צילום: דובר צה"ל)


בשעות הצהריים ערכו מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, ביקור בעיר שדרות. בביקור נכחו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי ומנכ"ל עיריית שדרות, טל טורן.

אלוף הרצי הלוי אמר במהלך הביקור כי "אנשי העוטף הם אנשים חזקים שמתגוררים וחיים ברשויות חזקות אשר יודעות להתמודד במצבים מאתגרים. ביממה האחרונה ביצענו תקיפות משמעותיות ביותר כנגד ארגון הטרור חמאס אשר בחר להפר את השקט של תושבי עוטף עזה.

"אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות ככל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים ולחזק את תחושת הביטחון, אני בטוח בחוסנם של תושבי העוטף וקורא להם להמשיך ולהשמע להנחיות פיקוד העורף".

מפקד פיקוד דרום בשדרות, היום (צילום: דובר צה"ל)

ההסלמה בדרום החלה בצל מגעים בין ישראל לחמאס על הסדרה ארוכת טווח. במהלך הלילה שוגרו עשרות רקטות לעבר העיר שדרות ויישובי עוטף עזה, בבוקר חלה היחלשות בקצב השיגורים אך הירי נמשך מעת לעת.

בצה"ל דיווחו בצהריים כי מאז שעות הצהריים אמש זוהו 180 שיגורי רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטחי ישראל, סוללת 'כיפת ברזל' יירתה יותר מ-30 שיגורים, רוב הנפילות היו בשטחים פתוחים.

מאז אמש נפצעו כמה עשרות בני אדם, רובם באורח קל. עובדת זרה מתאילנד נפצעה באורח קשה ובהמשך מצבה התייצב.

סיור של צה"ל בגבול עזה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עוד דיווחו בצה"ל כי עד הצהריים תקפו מטוסי חיל האוויר 150 מטרות טרור ברצועת עזה, כאשר בשעות הבוקר הותקפו מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה ושתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס.

סמוך לשעה 12 בצהריים ציין גורם פלסטיני כי מבחינתם סבב הלחימה הנוכחי הסתיים וכי הרגיעה כעת תלויה בישראל. אך זמן קצר לאחר מכן שנמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

מפקד פיקוד דרום בשדרות, היום (צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד דרום בשדרות, היום (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר