כתב אישום

מחבלי חמאס מירושלים תכננו פיגוע בתל אביב

תחילה חששו המחבלים מהנוכחות המשטרתית בירושלים, בהמשך הציע להם פעיל חמאס מטורקיה לרצוח את האישים הבאים: ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך • כל הפרטים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חמאס, אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות, שניים מהם מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע פיגוע רצחני מטעם חמאס.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד ג'ני אבני ועו"ד נעמי לוינוב מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך שנת 2017 בעת שריצו הנאשמים מחמוד עבד אל לטיף ואדם מוסלמאני עונשי מאסר בבית הכלא "נפחא" נוצר ביניהם קשר.

בשיחות שקיימו השניים, הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם החמאס בחוף הים בתל אביב. עבד אל לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל.

לפי ההסבר שהעניק לחבירו, בירושלים ובפרט באזור שער שכם היו הרבה פיגועים והנוכחות המשטרתית היא רבה, ועל כן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע.

בפברואר 2019 לאחר שחרורם מהכלא, נפגשו מוסלמאני ועבד אל לטיף עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול, במהלך הפגישות הציע פעיל החמאס כי ייבצעו רצח של אישיות חשובה, ואף נקב בשמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשייך, תוך שהוא מסביר מדוע יהיה ברצח של אחד מהם כדי להשיג את המטרה של החמאס.

בהמשך מסר פעיל החמאס לנאשמים סכום כסף ומכנסיים בהם מוסלקים אשגרים (מסרים מוצפנים) המכילים מסרים של חמאס.

שני הנאשמים קשרו קשר עם פעיל החמאס באיסטנבול לביצוע פיגוע רצחני שהוא מעשה טרור, עשו פעולות בכספי ארגון טרור במטרה לקדם ביצוע של עבירת טרור חמורה וקיימו מגע עם סוכן חוץ בלא הסבר סביר לכך. נאשם נוסף קיים ביודעין מגע עם פעיל החמאס בטורקיה וכן ביצע פעולה בכספי ארגון טרור.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר