נאום אמונה

מפקד "עוצבת האש" עופר וינטר בנאומו: "השם תן בי ענווה וגבורה"

תת-אלוף עופר וינטר נכנס לתפקידו כמפקד 'עוצבת האש' בטקס חילופים שנערך במחנה 'ליפקין', ואת נאומו פתח בפסוק: "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו" (צבא וביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

תת-אלוף עופר וינטר נכנס אמש (ראשון) לתפקידו כמפקד 'עוצבת האש' בטקס חילופים שנערך במחנה 'ליפקין', במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף עופר וינטר החליף בתפקידו את תת-אלוף ירון פינקלמן, אשר פיקד על עוצבת "האש" בשלוש השנים האחרונות.

את נאומו, כך לפי הדיווח של יוסי יהושע, פתח וינטר בפסוק: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", ובהמשך ביקש: "השם, תן בי ענווה, תן בי גבורה ותן בי את חכמת הלב, על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו".

בהמשך נאומו אמר כי "היום אני מקבל על עצמי את הזכות לפקד ולהוביל על העוצבה היקרה והמשמעותית הזו. מתוך תחושת שליחות ובענווה גדולה. אני מתחייב לתת את כל כולי ולפעול יחד עמכם, הלוחמים והמפקדים ולהמשיך להתכונן למלחמה ולהילחם בעת הצורך, בתחבולה ובעוצמה על מנת להכריע את האויב ולהסיר איום מעם ישראל.

"מפקדים, במעמד זה אני רוצה להבליט שני יסודות שיהוו עבורנו כמצפן. היסוד הראשון - אני רוצה שנזכור שזכות קיומנו כאן כמפקדים, היא העמידה במשימה ושאצלנו לא חוזרים בלי לבצע. היסוד השני - שנשמור מכל משמר על האנשים. אמנם אנו מוכרחים לסכן אותם כמו גם את עצמנו כדי לעמוד במשימה, אך יש לנו החובה לעשות את הכל על מנת להשיבם הביתה בשלום. הדבר נכון בלחימה אך נכון שבעתיים באימונים. נתאמן, נלחם, ננצח ונחזיר אותם הביתה בשלום. נזכור ונשמור".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, אמר בטקס: "מפקדי ולוחמי האוגדה בסדיר ובמילואים - כמו תמיד, גם התקופה הקרובה מציבה לפתחנו אתגרים רבים ומגוונים, החל ממשימות הביטחון השוטף להן שותפות יחידות האוגדה גם בימים ובשעות אלה, המשך בניין כוחה של האוגדה למלחמה וכלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

"פינקלמן, בחודשים האחרונים זימן לנו הגורל להיות מסובין בבני-ברק, ובשבועות האחרונים לחלוק תקופת פיקוד משותפת. קשה שלא להתרשם מעומק ובהירות המחשבה, מהרמה המקצועית, מרמת הביצוע, מהחזון והיכולת לממשו. בעוד זמן לא רב, תקבל את הפיקוד על חטיבת המבצעים, מרכז העצבים הצה"לי, אין לי ספק שגם בתפקיד זה תביא מיכולותיך וניסיונך העשיר, תטביע את חותמך ותוביל את החטיבה להישגים משמעותיים.

"עופר, אתה מקבל היום את הפיקוד על עוצבת האש. מסלול תפקידיך עד כה עבר במקומות המרכזיים והמשמעותיים ביותר בציר הפיקוד של צה"ל, תמיד בחוד העשייה ותמיד במרכזם של האירועים. לי אין ספק שבדרכך הישרה והצנועה תצעיד את האוגדה לפסגות חדשות, אני ויחד איתי מטה הפיקוד, מבטיחים להיות שם לצדך כל אימת שתצטרך".

מפקד עוצבת "האש" היוצא, תת-אלוף ירון פינקלמן אמר: "המשיכו מפקדי האוגדה לממש את הייעוד שקבענו להוות כאוגדת העומק של צה"ל, רב זרועית, רב זירתית, מובילה, שהעוצמה באנשיה, חדשנית, מוכנה לכל משימה, מנצחת המשיכו לפעול למול האויב באומץ, בנחישות, ביצירתיות ובחדשנות. המשיכו לאמן את הכוח באימונים פורצי דרך ומפרכים על מנת להתכונן למלחמה. המשיכו ללמוד ולתחקר, להתמודד עם שגיאות ותקלות, היו גם כאלה, גם כשקשה וכואב זו דרכנו. המשיכו אנשי האוגדה בסדיר ובמילואים להתנדב, לפרוץ גבולות חדשים, לשרת, להסתכן ולהעז, על כך ייחודה של אוגדה וזו בכך עוצמתה. אתם בפועלכם, ארץ ישראל היפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר