באישור שופטי בג"צ

פיגוע הדקירה בפתח תקווה: צה"ל הרס את בית המחבל

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת, בכפר רוג'יב, שביצע את פיגוע הדקירה בפתח תקווה בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד; במקום התפתחו הפרות סדר (צבא וביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל הרסו הלילה (שני) את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת, בכפר רוג'יב, שביצע את פיגוע הדקירה לפני שלושה חודשים, בצומת סגולה בפת תקווה, בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד.

דובר צה"ל ציין כי ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה העתירה שהגישה משפחת המחבל לבג"צ, בשבוע שעבר, נגד הריסת בית.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-150 פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי צבע. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע.

(צילום: דובר צה"ל)

כזכור, בשבוע שעבר אישר בג"צ את הריסת הבית וכעבור יומיים כוח צה"ל מיפה את הבית, לקראת ההריסה שבוצעה הלילה.

שופטי בג"צ, נועם סולברג ויעל וילנר, קבעו כי אין מקום להתערב בשיקול הדעת של המפקד הצבאי שהחליט על הריסת הבית. לעומתם, השופט מני מזוז היה בדעת מיעוט נגד הריסת הבית שכן לדעתו מדובר בפגיעה קשה באשתו וחמשת ילדיו של המחבל, שלא היו מודעים לכוונותיו.

הפיגוע הנורא התרחש בצהרי יום רביעי, ו' באלול, 26 באוגוסט, כאשר הרב אוחיון, תושב פתח תקווה בן 39, אב לארבעה ילדים, ירד מהאוטובוס בחזור מהכולל ונדקר למוות על-ידי המחבל.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

המחבל נעצר לאחר מרדף של אזרחים אחריו ומחקירת שב"כ עלה כי הוא דקר את הרב אוחיון ממניע לאומני.

כעבור ימים ספורים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד המחבל, ממנו עלה כי דוכיאת גיבש הלטה להמית אזרח או חייל יהודי, באמצעות סכין, "למען פלסטין, העם הפלטסיני, מסגד אל אקצה ואללה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר