מתיחות ביטחונית

2 רקטות שוגרו מעזה לאשדוד ולמרכז; צה"ל תקף ברצועה

סמוך לשעה 02:00 הופעלה אזעקה באשדוד ובפלמחים; 'כיפת ברזל' הופעלה ופיצוצים עזים נשמעו בגוש דן; חלקי טיל מיירט נפלו בבת ים, והרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים; צה"ל תקף בעזה (צבא)

חלקי הטיל המיירט בבת ים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

במהלך הלילה (ראשון) שתי רקטות, מרצועת עזה לישראל, במטח הראשון שוגרו רקטות לעבר אשקלון ובמטח השני שוגרו רקטות לעבר אשדוד, בעקבותיהם הופעלו מערכת 'כיפת ברזל' ליירוט, אך הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. חלקי טיל מיירט נפל בבת ים וצה"ל תקף ברצועה.

תחילה, בשעה 01:45, שוגרו רקטות, כפי הנראה שתי רקטות, מרצועת עזה ונפלו בשטח פתוח. סוללת כיפת ברזל באשקלון הופעלה ופיצוצים נשמעו בעיר.

לאחר השעה 02:00, הופעלה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה הצפוני של העיר אשדוד ובקיבוץ פלמחים - מדרום לעיר ראשון לציון. תושבים רבים באשדוד, בדרום גוש דן ובחולון דיווחו על שמיעת פיצוצים.

מערכת 'כיפת ברזל' שיגרה שני מיירטים, כאשר חלקיו של אחד מהם נפל בבת ים.

כ-40 דקות לאחר הירי השני, עדכן דובר צה"ל כי זוהו שני שיגורים, "שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

במערכת הביטחון בודקים האם מדובר בירי מכוון או בכזה שהופעל בעקבות סופת ברקים, יחד עם זאת לא נשללת האפשרות כי הירי תוזמן בכוונה תחילה במקביל לסופת הברקים והרעמים, כדי להטעות את ישראל.

בתגובה לירי, תקף צה"ל, לפנות בוקר, מטרות של ארגון החמאס ברצועה. "מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה", עדכן דובר צה"ל.

דובר צה"ל הוסיף כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה".

עוד נמסר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

בעקבות הירי, שלושה נפגעי חרדה טופלו על ידי מתנדבי איחוד הצלה בערים חולון, בת ים ואשדוד.

יצחק מוגרבי חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה סיפר: "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, ביתי בת ה-15 קיבלה התקף חרדה בעקבות הפיצוצים העזים, אני מלווה אותה ותומך בה".

בימים האחרונים הועלתה הכוננות הביטחונית לקראת יום השנה לחיסולו של בהא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי. צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל, כחלק מההיערכות - גם בגוש דן. תנועת המטוסים בנתב"ג, הוסטה, בשל החשש מירי רקטות לעבר המרכז.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007
הזירה בבת ים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות