להוטים לנקום

ישראלים על הכוונת: רשימת החיסול של משמרות המהפכה

ראש אמן לשעבר, בכירים באגף המודיעין ואנשי עסקים: באיראן פורסמה רשימת החיסול של משמרות המהפכה, כנקמה על ההתנקשות הישראלית בבכיר בטהרן • 5 ישראלים על הכוונת (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
במרכז. הרשימה שפורסמה באיראן (צילום: לפי סעיף 27א)

שבוע וחצי לחיסול הדרמטי על אדמת איראן, וכמעט שבוע מאז שדווח ב'ניו יורק טיימס' כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה הנועזת, ובמשמרות המהפכה זועמים ומבטיחים נקמה.

באתר החדשות האיראני "פראס" פורסמו השבוע שמותיהם של חמישה אנשי עסקים ישראלים, שלפי אתר החדשות נמצאים על הכוונת של אנשי המשטר כיעד לנקמה, וכמטרות חיסול. החמישה הינם אנשי ביטחון ומודיעין לשעבר.

ברשימת החיסול של המשטר, שפורסמה באתר החדשות, הנכתב כי על החמישה "לחיות בסתר". כמו כן פרסמו במשטר את תמונותיהם של החמישה, לצד פרטים שונים על מקום עבודתם, על בני משפחתם ועל כתובת מגוריהם.

החמישה, שכיום הינם כבר אנשי עסקים, לאחר שעזבו לשוק הפרטי, הם האלוף בדימוס עמוס מלכא, מהלוחמים במלחמת יום הכיפורים שהפך למנהל מחלקה בחיל השריון ומפקד יחידה המכשירה את אנשי השיריון. בשנים מאוחרות יותר, כך לפי הפירוט באתר 'וואלה' כיהן כראש אגף המודיעין. הוא המשיך בתחום הביטחוני גם אחרי פרישתו.

שם נוסף על הכוונת הוא עמיר לוינטל, ששירת בחייל המודיעין. "הוביל צוותים מיומנים במיוחד בפיתוח ופריסה של פרויקטים מורכבים של אבטחת סייבר, תוכנה וחומרה", נכתב עליו באתר חברת הסייבר Cylus להגנת רכבות, שהקים וניהל החל משנת 2017.

גם גל גנות, שמששך יותר מעשור שירת כחייל וכמפקד ביחידה 8200 מופיע ברשימה. שתי שמות נוספים שמופיעים בה הם ענבל אריאלי, גם היא מ-8,200 ועמית מלצר, שכבר במשרד ראש הממשלה כטכנולוג.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר חשף הניו יורק טיימס כי ישראל הודתה בפני ארצות הברית כי היא זו שעומדת מאחורי חיסולו של חודאי, ביום ראשון בשבוע בבירת איראן. הפרסום הוביל לזעם בישראל.

בישראל עולה רמת הכוננות מביצוע פעולת נקם איראנית נגד ישראל או נגד ישראלים בעולם, בשל העובדה כי שמה של איראן נפגע אף יותר כשישראל מודה בפה מלא כי היא האחראית.

כאמור, החשש מפעולה עולה בעקבות העובדה כי מייד לאחר החיסול, כשעוד לא היה ידוע רשמית כי יד ישראל הישירה בעניין, כבר הבטיח נשיא איראן, איברהים ראיסי, ש"ארצו תנקום באחראים".

גם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, סיפק הבטחה דומה, אך לא נקב אותה בזמן: "תגובת איראן לכל איום ופעולה תהיה חריפה, אבל אנחנו נהיה אלו שנקבע איך, מתי ובאילו נסיבות. אנחנו בהחלט ננקום באויבים שלנו".

אתמול חידדה ישראל את אזהרת המסע לטורקיה עבור מטיילים ישראלים. על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר