מהומות בצמרת

רה"מ לפיד הבהיר לראש המוסד: "חרגת מדף המסרים"

לפיד ערך שיחת הבהרה עם ברנע, לאחר שתדרך בצורה תקיפה נגד ממשל ביידן, על ויתוריו לאיראנים בהסכם הגרעין • בתוך כך, במוסד מעריכים: ההסכם ייחתם "תוך ימים עד שבועות" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רה"מ לפיד וראש המוסד ברנע (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה יאיר לפיד זימן את ראש המסד דוד ברנע לשיחת "הבהרה", לאחר שלתפיסתו "חרג מהמסרים הישראליים בנוגע להסכם הגרעין", כך דווח הערב (מוצ"ש). שיחת ההבהרה של לפיד הגיעה לאחר שראש הממשלה "הופתע" ממתקפת ברנע נגד ממשל ביידן בתדרוך לכתבים, כך לפי גורמים בסביבתו.

בדבריו לכתבים, ברנע יצא חוצץ נגד האמריקנים, שלטענתו מוותרים לאיראנים יתר על המידה, ובלבד להוביל את שני הצדדים לחתימה: "ההסכם הזה גרוע. הוא עלול להוביל לכך שהאיום על ישראל יגבר, והמוסד יצטרך לדעת איך להסיר אותו", אמר ברנע.

בתוך כך, במוסד - בראשותו עומד ברנע, כאמור - הציגו ללפיד הערכה ולפיה ההסכם ייחתם בזמן הקרוב, במסגרת של "ימים עד שבועות אחדים", ובמקביל מתכננים להעלות הילוך בתקיפות נגד איראן. בין היתר מתכננים במוסד לפעול נגד אתרי גרעין, שם אחראים על פיתוח הצנטריפוגות החדשות וכן במתקני הפיצוץ, כך על פי פרסומים זרים. הדברים מגיעים מכיוון שע"פ הנחת העבודה הישראלית, מהרגע שיסתיים ההסכם החדש, בעוד עשר שנים בדיוק, איראן תגיע לפצצה גרעינית במהירות.

במקביל, בין ויכוחי לפיד לברנע, ישראל ממשיכה ללחוץ על ארה"ב להקשיח עמדות מול איראן, ולא מוותרת עד הרגע האחרון. אתמול נועד שר הביטחון בני גנץ עם היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן והביע את התנגדותה של ממשלת ישראל להסכם המתהווה עם איראן. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "אנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת, שנקלענו אליה בעקבות היציאה מהסכם הגרעין, וכתוצאה מכך תוכנית הגרעין התרחבה והגיעה לנקודה משמעותית ומאתגרת". הגורם הוסיף כי גנץ הבהיר שאפשרות לתקיפה צבאית אמריקנית צריכה להיות על השולחן, כאשר לדבריו "המסר נקלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר