מקלב: "מקומות קדושים אינם ניתנים לסגירה"

בשל בעיות ביטחון כביכול הודיע מג"ב על סגירת מתחם קבר שמואל הנביא והוועדה לפניות הציבור של הכנסת תדון בנושא מיד אחרי החג * יו"ר הוועדה, ח"כ הרב אורי מקלב למפקד מג"ב: "הצורך בשמירה על הסדר אינה נפתרת בסגירת מקום תפילה"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מקלב (פלאש 90)

בימים האחרונים הודיע מפקד משמר הגבול בגזרת עוטף ירושלים כי בשל הצורך בשמירה על הסדר במתחם, מסיבות ביטחוניות ובטיחותיות לא יוכלו כוחות משטרה לשהות במתחם קבר שמואל הנביא בשעות הלילה, ולפיכך ולא יאפשר למתפללים במקום להתפלל במקום בשעות הלילה.

לנוכח סגירת מתחם קבר שמואל הנביא למתפללים והקלות הבלתי נסבלת בה ניתנה הפקודה על סגירת מקום התפילה אותו פוקדים רבים, פנה השבוע יו"ר הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, אל מפקד משמר הגבול בעוטף ירושלים, נצ"מ יהודה יהושע, ודרש ממנו שלא לסגור את מתחם הקבר, גם אם קיימות במקום בעיות שונות.

לדברי מקלב, אם ישנה בעיה צריך להתמודד מולה ברמה המעשית ולא למהר ולחרוץ את גורל המקום ורק להתעלם מהבעיה באותם שעות. "סגירת מקומות קדושים ומקומות תפילה אינם ניתנים לסגירה בפקודה", מבהיר ח"כ הרב מקלב. "הצורך בשמירה על הסדר אינו נפתר בסגירת מקום תפילה".

במכתבו אל מפקד מג"ב כתב מקלב: "מספרם של העולים על ציונו של שמואל הנביא גדל לאין ערוך בשנים האחרונות. לאחרונה ישנה כוונה לסוגרו בשעות הלילה. אין ספק שצעד שכזה יפגע במתפללים הרבים הבאים באופן קבע להעתיר בתפילה גם בשעות המאוחרות, כשישנם רבים שהדבר מתאפשר להם אך ורק בשעות אלו".

כן הודיע ח"כ מקלב, כי מיד אחרי חג הסוכות תתכנס הוועדה לפניות הציבור בראשותו כדי לדון בשעות הפתיחה של הקבר ודרישות האבטחה של משמר הגבול, בשיתוף עם כלל הגורמים הרלוונטיים כמו כוחות הביטחון והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר