הרמטכ"ל בני גנץ: האתגרים מחייבים להגדיל מקורות הגיוס

הרמטכ"ל רב-אלןף בני גנץ, דיבר היום בפני חברי ועדת החוץ וביטחון של הכנסת על מגוון נושאים. על סוגיית השוויון בנטל אמר כי "האתגרים מחייבים להרחיב מקורות הגיוס". על הפיגוע בבוגרס אמר כי "נמצא את הדרך להגיב", והוסיף להזהיר מפני תקיפת מאגרי הנשק הכימי בסוריה

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, היום (צילום: פלאש 90)

"האתגרים שנכונו לנו מחייבים אותנו להגדיל את מקורות הגיוס", כך אומר היום (שלישי) הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, באשר לסוגיית השוויון בנטל, בסקירה מיוחדת בפני ועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

"נערך לכל מה שיסוכם", הבטיח הרמטכ"ל והוסיף כי "'כל בחור טוב לנשק' נכון מבחינתי ואנחנו נערך לכל תרחיש שנתבקש". הרמטכ"ל הדגיש כי אין לעסוק בקיצור השירות הסדיר לפני הרחבת מקורות הגיוס מגיעה לכדי ביצוע מוצלח.

באשר לפיגוע בבולגריה בשבוע שעבר, הזהיר הרמטכ"ל את האחראים ואמר: "נמצא את הדרך להגיב באופן מרתיע. זה לא צריך להיעשות בנתיב בודד, אלא כחלק מכל הפעילות שלנו. נדע לעשות זאת באופן שקול ובסופו של דבר התגובה תגיע".

הרמטכ"ל הוסיף ודיבר על סכנת הפיגועים נגד ישראלים, ואמר כי פועלים כל הזמן לשבש את הפעילות הזו. "היו 14-15 ניסיונות קודמים שמערכת הביטחון עקבה ושיבשה ובסופו של דבר יש פיגוע שמצליח. שמעתם שבהערכתנו זה חיזבאללה מגובה איראן והעובדה ששיבשנו 15 קודמים לא מעיבה על התרחשותו של הפיגוע האחרון. אנחנו צריכים להמשיך בפעילות השיבוש", הוסיף.

בדבריו, התריע הרמטכ"ל מפני מלחמה בסוריה, לאחר תקיפה ישראלית של הנשק הכימי שבידי סוריה, והזהיר כי תקיפה כזו יכולה לגרור את ישראל למלחמה רחבה.

"למיטב שיפוטי ברגע זה יש שליטה על המערכת הזו. הם שומרים על זה ומגבירים את האבטחה וזה טרם עבר לידיים שליליות - זה לא אומר שכך זה ישאר", אמר רא"ל גנץ, "יתכן וזה ישתנה ואפשר לעשות בזה שימוש נגד אזרחים, להעביר לחיזבאללה וכו' ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי זה".

הרמטכ"ל הדגיש כי בכל מקרה יש לנקוט בזהירות. "אם אתה רוצה לעבוד ממוקד מאוד, קיימת אפשרות שנתקשה למצוא את הנקודה, ואם אתה עובד רחב אתה יכול למצוא את עצמך די מהר במערכה רחבה ממה שתכננת", הזהיר גנץ.

לדבריו, "צריך לקחת בחשבון גם את מה שיישאר אחרי שנפעל ולאיזה ידיים זה יגיע, ואני מציע שבפורום הנכון אפרט מה שאנחנו יודעים לעשות יותר קונקרטית".

גנץ אמר כי אחיזת השלטון עדיין קיימת אבל היא הולכת ומאותגרת, הן בשל כמות ההרוגים הגדולה, והן בשל גל העריקות שמשפיע על תפקוד הצבא והחיילים. "הרג הבכירים הוא מכה מאוד קשה. הוא (אסד) מינה אנשים שונים לתפקידים שאיבד אבל הוא איבד את האדם הכי קרוב אליו, וזה גם משפחה. מדובר במכה מאוד משמעותית".

לגבי המצב ברמת הגולן אמר הרמטכ"ל כי "הביטוי 'הסורים על הגדרות' היה בשימוש באירועי הנכסה לפני שנתיים והיום יש שם קרבות. הצבא פועל שם ללא הרף. היו אנשים (סורים) שהתקרבו לגדר וחזרו לכפרים. אתמול נפלו 3 פצצות מרגמה, שתיים מהן בתוך אזור החיץ. הם לא כוונו אלינו אבל זה חיכוך שמתקרב ויכולות לקרות שם התרחשויות. אנחנו עוקבים אחר זה מקרוב".

באשר לגזרת עזה אמר גנץ כי הוא מניח שנצטרך לפעול שם, "הרגע הזה יגיע". על ניסיונות החדירה מהגבול המצרי אמר כי "בשבועות האחרונים הייתה ירידה מסוימת אך לא הייתי הופך אותה לבשורה פורמאלית. אפקטיביות הפעולה שלנו הורידה את המספרים, אך לא צריך לעשות מזה חדשות".

בסיום דבריו אמר הרמטכ"ל כי מערך ההגנה האווירית יתרחב, אך הדגיש כי "המלחמה הולכת לעורף - אין מה לעשות מול זה וצריך להיות מודעים. בסופו של דבר פיקוד העורף יודע להיצמד לרשויות ויודע לתפקד דרך הערוץ הזה...יש להמשיך ולוודאות שהרשויות מודעות לאחריותן ולהמשך תפקודן בחירום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות