החשש גובר

הלחימה בסוריה לשיא: עלייה בחלוקת ערכות המגן בישראל

הישראלים מודאגים מאיבוד שליטה של כוחות הצבא הסורי על מאגרי הנשק הכימי ומהדיווחים כי אסד מעביר את הנשק לקרבת שדות התעופה במדינה. בעקבות כך, נרשמת עליה בביקוש לערכות המגן. גורמי הביטחון חלוקים באשר לתקיפת מאגרי הנשק הכימי בסוריה. בפנים: כל העדכונים (צבא וביטחון)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

הישראלים מודאגים מהדיווחים שמגיעים מסוריה ומהחשש במערכת הביטחון על איבוד שליטה של כוחות הצבא הסורי על מאגרי הנשק הכימי, והדיווחים כי אסד מעביר את הנשק לקרבת שדות התעופה במדינה, ובעקבות כך נרשמת עליה בביקוש לערכות המגן.

מאז חודש פברואר 2010, הגיעו מידי יום כ-2,200 איש לתחנות חלוקת ערכות המגן, כך דווח ב'מעריב'. אך מאז יום ראשון, עת החלו הדיווחים בנושא הנשק הכימי הסורי, חלה עלייה של 70 אחוז בביקוש לערכות מגן, ומדי יום מחולקות 3,700 ערכות.

במסגרת פרויקט חלוקת ערכות המגן, חולקו עד כה 4.12 מיליון ערכות, החלוקה מתבצעת בשבע תחנות של רשות הדואר. למרות העלייה בביקוש, עדיין אין מחסור בערכות מגן.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ מסר אתמול דיווח לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ואמר כי לפי שעה כוחותיו של אסד מצליחים לשמור ולאבטח את מאגרי הנשק הכימי, אך מערכת הביטחון חוששת מפני זליגה של הנשק לידי חיזבאללה או גורמים קיצוניים אחרים.

הדילמה היא, הבהיר גנץ, כיצד לפעול במקרה של זליגה. האופציה הראשונה היא סיכול ממוקד של השיירה שתעביר את הנשק הכימי, והאפשרות השנייה היא השמדת מאגרי הנשק הכימיים עוד בטרם ייפלו בידי גורמים בלתי רצויים.

"אם אתה רוצה לעבוד ממוקד מאוד, קיימת אפשרות שנתקשה למצוא את הנקודה, ואם אתה עובד רחב, אתה יכול למצוא את עצמך די מהר במערכה רחבה ממה שתכננת", הבהיר הרמטכ"ל.

לפי הדיווחים, ישראל מעדיפה לבצע סיכולים ממוקדים של העברות נשק מאשר לבצע תקיפה רחבה ולהסתכן בהיגררות למלחמה בהיקף גדול. גורמי ביטחון בארה"ב הבהירו לישראל כי הממשלה האמריקאי לא ימנע מישראל לתקוף שיירות שיובילו נשק כימי מסוריה ללבנון.

אתמול התברר, כך לפי הדיווחים ב'רויטרס', כי רוסיה העבירה מסר חד-משמעי לנשיא אסד שלא יחשוב להשתמש בנשק הכימי שברשותו נגד המורדים.

בינתיים, הנשיא הסורי מחריף את המלחמה במורדים ויוצא להתקפה על שתי הערים החשובות במדינה. לפנות בוקר נשלחו אלפי חיילים לעיר חלב, העיר השנייה בגודלה במדינה, שאמש הופגזה ממסוקי קרב, טנקים ותותחים. עד כה דווח על כשלושים הרוגים. במקביל, הקרובות באזור הבירה דמשק נמשכים.

הצבא הסורי תקף הלילה גם בעיר אל-תל שמצפון לדמשק. המורדים דיווחו אתמול כי מסוקי הצבא השליכו עלונים מעל בירת סוריה בהם נכתב: "רגע האמת הגיע, הגברים של הצבא הסורי הערבי באי, הזמן אוזל והחכם הוא זה אשר מציל את עצמו. הנשק שאתם נושאים הפך לנטל עבורכם, אין לכם תקווה לשרוד אלא אם תשליכו אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר