נתונים מפתיעים: שליש מישראל ביתנו - משתמטים

מתוך 15 חברי הכנסת של ישראל ביתנו, ארבעה חברי כנסת לא שירתו בצה"ל, כך טוען העיתונאי אבי רוזן בעיתון 'יום ליום' המזוהה עם ש"ס. רוזן הביא פילוח לגביי השירות של חברי-הכנסת השונים. והתוצאות מעניינות. מבדיקת העיתון עולה כי מר"צ היא המפלגת הג'ובניקים

ליברמן וישי (צילום: פלאש 90)

מתוך 15 חברי הכנסת של ישראל ביתנו, ארבעה חברי כנסת לא שירתו בצה"ל, כך טוען העיתונאי אבי רוזן בעיתון 'יום ליום' המזוהה עם ש"ס.

רוזן הביא פילוח לגביי השירות של חברי-הכנסת השונים. והתוצאות מעניינות. מבדיקת העיתון עולה כי מר"צ היא המפלגת הג'ובניקים.

"חברי הכנסת שלה לא כיהנו בתפקידים שתרמו לביטחון המדינה", נכתב, "ח"כ אילן גילאון הוא נכה ועל אף זאת הוא התנדב ושירת בחיל החינוך (ועל כן ראוי להערכה), ח"כ זהבה גלאון שירתה בצה"ל וסיימה את השירות בדרגת סמלת, ח"כ ניצן הורביץ שירת בגלי צה"ל והוא מתהדר בכך שהוא גם חתם על שנת קבע נוספת, כמובן בגלי צה"ל".

ומה קורה במפלגה נוספת שחרטה על דגלה את השוויון בנטל הגיוס לכולם ואף הגישה בעניין הצעת חוק - ישראל ביתנו בראשותו של שר החוץ אביגדור ליברמן?

הנה הנתונים שפרסם היום העיתון: מתוך 15 חברי הכנסת של המפלגה, ארבעה חברי כנסת לא שירתו בצה"ל. מדובר בחברי הכנסת סופה לנדבר, אנסטסיה מיכאלי, פאינה קירשנבאום שמכהנת גם בתפקיד מנכ"ל המפלגה, וליה שמטוב.

ח"כ סטס מסזינקוב, שר התיירות, שירת בצה"ל והשתחרר בדרגת טוראי. "זה אומר שסביר להניח ששירותו הצבאי לא היה מלא, כי חייל שמשתחרר בתום שלוש שנות שירות, משתחרר בדרגת סמ"ר (סמל ראשון). כמו כן מסזינקוב לא מציין היכן הוא משרת בשירות מילואים, ופרט זה מעורר סימני שאלה רבים לגבי שירותו הצבאי", נכתב.

עוד נכתב בעיתון: "ראש המפלגה ושר החוץ מר ליברמן שירת בצה"ל והשתחרר בדרגת רב"ט. גם כאן עולים לא מעט סימני שאלה הראויים לבדיקה. חשוב לציין, כי לצד אלו יש בישראל ביתנו לא מעט קצינים, כך השר לביטחון פנים שסיים את שירותו הצבאי בדרגת סגן אלוף ובמשטרה כיהן בדרגת ניצב שהיא מקבילה לדרגת אלוף. סגן שר החוץ הגיע לדרגת סרן.

"השר לתשתיות לאומיות עוזי לנדאו הגיע לדרגת רב סרן ושירת כלוחם. וח"כ דוד רותם על אף שהוא פטור משירות צבאי בשל נכות, התנדב והגיע לדרגת סגן".

ומה קורה במפלגת קדימה שנכנסה לממשלה ופרשה ממנה בשל משבר הגיוס? מתוך 28 חברי כנסת, חמישה חברי כנסת לא שירתו כלל בצה"ל, המדובר על חברי הכנסת נינו אבסדזה, רוברט טיבייב, מרינה סולדקין, יוליה שמלאוב ברקוביץ.

ומה קורה במפלגות החרדיות? הנתונים דווקא די מעודדים: בש"ס מתוך 10 חברי הכנסת של התנועה רק שניים לא שירתו בצה"ל, והמדובר בשר הבינוי והשיכון ר' אריאל אטיאס ובח"כ הרב ניסים זאב, שבאותה תקופה בכלל כיהן כרב קהילה בחו"ל.

חשוב לציין כי חברי הכנסת של התנועה שירתו שירות קרבי ומשמעותי, כך ח"כ ר' דוד אזולאי היה חובש קרבי בצה"ל, ח"כ ר' אמנון כהן שירת כצנחן, ח"כ ר' יצחק כהן שירת כלוחם, ח"כ ר' יצחק וקנין היה לוחם והשתחרר בדרגת רס"ל, יו"ר הסיעה ח"כ ר' אברהם מיכאלי משרת כקצין בדרגת סרן ויו"ר התנועה שירת שירות צבאי מלא במשך שלוש שנים.

השר ר' משולם נהרי שימש כלוחם ביחידת נ"מ של חיל האוויר ושר הדתות ר' יעקב מרגי היה קשר בפיקוד דרום וחשב במתקן ביטחוני סודי. ביהדות התורה רק ח"כ אחד שירת בצה"ל, מדובר בסגן שר החינוך ר' מנחם אליעזר מוזס, ששירת בשלישות. הנתונים חושפים את פרצופם האמיתי של חברי הכנסת והשרים המדברים על שוויון בנטל, על חלוקה צודקת ועל גיוס לכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר