קליפ הבכורה של להקת 'מיתרים': ובנחה יאמר

כבר בקליפ הבכורה, מאתגרים חברי הלהקה הווקאלית 'מיתרים' את עולם המוזיקה הדתי, עם ביצוע ל'ובנחה יאמר', הנשען על הלחן ל-"We Are the World", השיר שהרטיט בשנות ה-80 את העולם. "להעלות בקודש לחנים שהיו להיטים בעולם" מכנים את התהליך בחברת ההפקה (קליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הקליפ)

מקהלת מיתרים המהווה בשורה של ממש בנוף המוזיקה הווקאלית החסידית, מגישה קליפ בכורה, ומבצעת את "ובנחה יאמר" על פי לחן לועזי שהיה פופולארי בשנות השמונים.

המקהלה, מורכבת מחבורת מוזיקאים הרואים במוזיקה כלי המדבר בשפתם של האנשים. תמהיל השירים מהווה נדבך מרכזי וחשוב כשהמטרה היא לעבוד על לחנים חדשים ומקוריים מחד, ו"להעלות בקודש" לחנים שהיו להיטים בעולם, מאידך.

הלחן לקליפ הבכורה - ובנחה יאמר, נשען על השיר הלועזי We Are the World שנכתב בשנות השמונים למען הרעבים באפריקה והרטיט את ליבותיהם של מיליוני אנשים בכל העולם עם ביצועו על ידי אליל הזמר מייקל ג'קסון.

הלחן עבר עיבוד חדשני על ידי המעבד המוזיקלי - גלעד פוטולסקי (שלהבת) ועל ידי המנצח והמנהל המוזיקלי של המקהלה - צביקה קצובר. הטקסט המוכר מן המקורות, קיבל משמעות וחיים חדשים בזכות הלחן המרגש והביצוע הווקלי של חברי המקהלה.

מקהלת מיתרים נעה במנעד קולות מרשים החל מבס ועד לסופרן כשבתווך נמצאים גם המצו-סופרן, בריטון, אלט וטנור. מנעד הקולות יוצר ווקליות מרשימה ומקצועית המביאה את המקהלה ליכולות ביצוע מדהימים. "קליפים נוספים בדרך. יש למה לחכות" אומרים ב'מיקוד הפקות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר