האזינו: האם נמצא השיר של "מסע המועצת"?

ההכנות ל"מסע המועצת" של גדולי האדמו"רים בעיצומן, ההתרגשות בארה"ב גדולה וכעת יש מי שחיבר לחן מיוחד, סוחף ומרגש. האם זה יהיה שיר המסע. האזינו לשיר וטקבקו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה (צילום: משה גולדשטיין)

ההכנות לקראת "מסע המועצת" של גדולי האדמו"רים למחות נגד גזירות הממשלה בעיצומן, ההתרגשות בארה"ב גדולה וכעת יש מי שחיבר לחן מיוחד, סוחף ומרגש, לקראת המסע.

הלחן הולבש על מילים מתוך ספר יחזקאל, ומלחין השיר מסביר כי המטרה היא להתריע ולזעוק נגד רדיפת הדת בארץ וסכנת גזירת הגיוס כאשר התכלית היא לעורר כי אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמםי.

"השיר המרגש הזה 'כה אמר'", מוסיף המלחין, "הוא הבטחה נשגבה לבני ישראל בעודם בגלות, כשידרשו את ה' למען ארץ הקודש ('עוד זאת אדרש' לאלו שדורשין; עיין מפרשי המקרא שם), מבטיח לנו מלך מלכי המלכים הקב"ה: 'ארבה אותם כצאן אדם' ולא סתם, אלא הפסוק מוסיף: 'כצאן קדשים כצאן ירושלים במועדיה' שעם ישראל יתהפכו לצאן קדשים כמו הקרבנות שהביאו לירושלים במועדי השנה, וערי ארה"ק שעד לעכשיו הם חרוב ונחרב ('הערים החרבות') בגשמיות כמו ברוחניות, יהיו 'מלאות צאן אדם', וכאן מגיע ההבטחה השמימית על התגלות כבודו יתברך בארצינו הקדושה, ובזה מסתיים השיר (במנגינה מיוחדת על מילים אלו:) 'וידעו כי אני השם'".

השיר החדש מבוצע על-ידי זמר חסידי מארה"ב, הרב שלום משה פריינד.

האם השיר ייחרר ללוות את מסע המועצת? האזינו וטקבקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר