המפיק חסיד בעלזא, האלבום חב"די

צרפו רגע את שלושת הדברים הבאים - הפקה מבית ´לחיים´, שלושים ניגוני ריקוד ושמחה של חב"ד ועיבוד של מונה - וקיבלתם להיט של ממש. מיוחד: שני ניגונים מתוך "לחיים טיש - חב"ד". בין המחרוזות: מחרוזת שמחה, מחרוזת ניגוני גאולה, מחרוזת לשבת ויו"ט ועוד, כאשר מה שמפתיע כאן הוא המבטא החסידי האותנטי

ב. ניסני | כיכר השבת |

נסו את זה: צרפו רגע את שלושת הדברים הבאים - הפקה מבית ´לחיים´, שלושים ניגוני ריקוד ושמחה של חב"ד ועיבוד מוזיקאלי של ר´ משה מרדכי (מונה) רוזנבלום – יחדיו. כעת, דומה כי את התוצאה אתם יכולים לדמיין לבד! (או שאולי לא ניתן לדמיין...).

אכן, זהו ´החוט המשולש´ – השילוב המנצח - המרכיב את האלבום החדש ´לחיים טיש חב"ד´ הרואה אור בימים אלו מבית ´לחיים´ של הרב יוסף משה כהנא.

ניגוני חב"ד העליזים היו זה מכבר ללהיטי מפתח בכל שמחה יהודית, בכל חתונה ובכל עת רקוד. סוד הנגינה החב"דית הוא הביטוי הנכון המשתקף מבעד ניגוניה: כשם שאת ניגוני הגעגועים אופפים המוטיבים הרגשיים והמעוררים וה´קוועטש´ החב"די ואת שירי הלכת ה´מארשים´ מאפיינות התרועות והמוטיבים המלכותיים, כך ניגוני השמחה של חב"ד מלאים בצלילים מרקידים ותנועות מלהיבות שגורמים לנו פשוט לצאת בריקוד...

את העיבוד החל מונה לכתוב לפני קרוב ל-15 שנה. שלושים ניגוני ריקוד מובחרים נבחרו אז על ידי הרב יוסף משה כהנא והפרויקט יצא לדרכו, אך מסיבות כאלו ואחרות נזקק הפרויקט להמתין קצת... עד שזכה לראות אור עולם.

הדיסק מכיל 30 ניגוני חב"ד קצביים ושמחים, המחולקים לארבע מחרוזות - ריקוד עד בלי-די, חדוות הגאולה, שמחת שבת ויו"ט ורינת ישראל. הסולנים שהשתתפו בפרוייקט הם: משה שטעקל, יעקב דסקל, אהרל´ה סמט, לוי-יצחק פאלקאוויטש, שימי סגל והילד יהושע-אריה מאנדל. את הסולנים מלווה "מקהלת לחיים" ומקהלת הילדים "פרחי לחיים" וכמובן תזמורתו המיוחדת של ר´ מונה רוזנבלום. בחוברת הדיסק מופיעים בהרחבה מקורות הניגונים, מלווים בהסברים אודות מועד יצירתם, ההיסטוריה החסידית שלהם ומיקומם בספר הניגונים ובסדרת הקלטות ניח"ח.

הפרוייקט הייחודי הזה נולד לפני 15 שנה בשיתוף פעולה בין הרב כהנא למונה רוזנבלום. הניגונים נבחרו ואפילו הקצב הבסיסי כבר היה מוכן, אבל רק לפני חצי שנה התפנו השניים לסיים את עריכת החומר המשובח וההקלטות עד לתוצאה המושלמת.

בראיון ל"כיכר השבת" אמר שימי סגל: "הדיסק הזה הוא פשוט תענוג חסידי-מוזיקלי צרוף וההשתתפות שלי בפרוייקט הייתה עבורי חוויה מיוחדת במינה. בעצם הייתי ל"משגיח הכשרות" שאמור לפקח שהניגונים מכוונים הכי קרוב למקור, כמו גם אופי השירה של המקהלה והסולנים".

(בתמונה: חברי "לחיים" מתארחים ברדיו "קול חי")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר