פרויקט מיוחד

ערב יום כיפור: אישי ציבור ועיתונאים מבקשים סליחה

ערב יום הכיפורים, יום של סליחה ומחילה, פנה "כיכר השבת" לדמויות מוכרות במגזר החרדי, וזאת על מנת ולשמוע מהם היכן טעו, ועל מה הם מעוניינים לבקש סליחה. מרביתם, נמצאים תחת אור הזרקורים, וכתבו בעבר מאמרים, או שהתבטאויות קשות ושנויות במחלוקת שפורסמו בשמם עוררו סערות ציבוריות. מיוחד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי, פלאש 90, יח"צ, בעולמם של חרדים)

ערב יום הכיפורים, יום של סליחה ומחילה, פנה "כיכר השבת" לדמויות מוכרות במגזר החרדי, וזאת על מנת ולשמוע מהם היכן טעו, ועל מה הם מעוניינים לבקש סליחה.

מרביתם, נמצאים תחת אור הזרקורים, וכתבו בעבר מאמרים, או שהתבטאויות קשות ושנויות במחלוקת שפורסמו בשמם עוררו סערות ציבוריות בתוככי המגזר החרדי, ומחוצה לו.

יהודה שלזינגר

"סליחה מאריה אריאל אלי משה ויהודית. סליחה מהרבנים עמאר, מצגר, גרוסמן, יוסף ולאו (לדורותיהם), סתיו, אליהו, בוארון, ערוסי, אלון. סליחה מנפתלי ובן דהאן ואורבך וגפני וליצמן ואייכלר, וכל מי שיכול להיות שפגעתי ועלול לפגוע בשנה הבאה. נ.ב. אני סולח לרב אברהם יוסף. גמר חתימה טובה"

יהודה משי זהב

יהודה משי זהב, מייסד ארגון החסד זק"א, נמצא בלב העשייה הציבורית בישראל ומשמש גשר בין האוכלוסיות השונות. לפעמים, הוא בוחר לנקוט צעדים חד צדדים ואף משלם עליהם מחיר. אולם מתברר, כי הוא "שלם" עם עצמו ומבקש להמשיך באותה הדרך.

"עלינו לבקש סליחה מעצמינו", הוא אומר ל"כיכר השבת", "על כך שלא פעלנו מספיק לסייע ולעזור לזולת בכל התחומים והמישורים ושלא מיצינו מספיק את היכולות שלנו".

יהודה משי זהב (צילום: פלאש 90)

"התברכנו ע"י הקב"ה באנרגיות רבות ואולי לא ניצלנו אותם מספיק ועל כך יש להצטער ולקוות שבשנה הבאה נצליח לפעול יותר".

אין מישהו, אדם ספציפי שאתה חושב שעליך להתנצל בפניו ולבקש סליחה? משי זהב משיב: "עליי לבקש סליחה מרעייתי שתחיה. אשת חיל שמקריבה הכל למען החסד והיא זאת שבסופו של דבר משלמת את המחיר. למרות ההבנה וההשתתפות שלה,אני בטוח שבסופו של דבר זה קשה לה ולא פשוט בכלל, ועל כך אני מצטער ומבקש סליחה".

מוהל הסלבס אבי זרקי

במקביל מתברר, כי דווקא שניים מאלו שעוררו סערות רבות במגזר החרדי במהלך השנה שחלפה בבלוגים, בפיסבוק ובטוויטר, מסרבים להתנצל על דבריהם. אחד מהם הנו הרב והמוהל אבי זרקי שתקף השנה מעל דף הפייסבוק שלו תופעות רבות בחברה החרדית, כמו גם רבנים ואישי ציבור. לדברי זרקי, הוא דווקא מבקש סליחה מילדיו שלהם לא הקדיש זמן מספיק.

"אני מבקש סליחה מהילדים שלי שלמרות זמן האיכות הרב שאנחנו יושבים בו ולא רק לומדים אלא משוחחים על דברים בחיים עדיין הייתי רוצה להקדיש להם יותר זמן כי זה דור ההמשך".

רב הסלבס אבי זרקי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של זרקי)

"אני מקווה שבשנה הבאה אצליח לעשות זאת. זהו בעצם דור ההמשך שלנו וחייבים לעשות הכל למענם". זרקי מתייחס מנגד לאלו שהוא בוחר לסלוח להם על אף שהפיצו עליו לדבריו שמועות. "אני סולח לכל מי שהפיץ עליי שאני נכנס לבית האח הגדול", מבהיר זרקי ומסביר: "זה לא היה נכון וזה פגע בי, אולם אני בטוח שאלו שעשו זאת מצטערים ולא פעלו מתוך כוונת זדון ולכן אני סולח ומוחל להם בלב שלם".

חיים שאולזון

אדם נוסף שפנינו אליו, הוא הבלוגר החרדים השנוי במחלוקת חיים שאולזון, שתקף בשנה האחרונה חסידויות וקהילות רבות, כמו גם רבנים ואישים פוליטים. מתברר, כי שאולזון מבקש סליחה על כך של שלא תקף עוד יותר את העוולות אליהן הוא נחשף לדבריו.

"אני עובר ברפרוף על כל מה שכתבתי השנה, וחושב שפעלתי נכון. קשה לי למצוא מישהו או משהו ספציפי עליו אני צריך לבקש סליחה או להתנצל. ברור שכמו כל אדם גם אני טועה אבל "בגדול" פעלתי נכון".

הבלוגר חיים שאולזון (צילום: באדיבות בעולמם של חרדים)

"אולי אם יש לי על משהו להצטער, זה על כך שלא לחמתי מספיק כנגד אלימות וטרור בציבור החרדי ובקהילות השונות, ושלא הייתי לפה לאותם מסכנים שנאלצים לסבול ולשתוק".

אישיות נוספת ממנה מבקש שאולזון סליחה, הנה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. "אני חושש שלא פעלתי ולחמתי בשבילו מספיק, ולא הקדשתי מזמני על מנת שכולם יידעו את האמת. אני מקווה בשנה הבאה אוכל לפעול יותר למענו וללחום כנגד אלו החפצים ברעתו", מסיים שאולזון.

ישי לפידות

מי שכתב לא מעט טורים ב"כיכר השבת" בשנה הקודמת, ולעתים תקף אישים שונים או יוזמות כאלו ואחרות, הוא האמן ישי לפידות. פנינו אליו על מנת לשמוע על מה יש לו להתחרט ולבקש סליחה. לפידות מהרהר, ומביע צער דווקא על משהו שלדבריו יצא מהקשרו בטור אותו פרסם באתר.

במהלך סערת הרוחות שהתרחשה בציבור החרדי לאחר הבחירות האחרונות, התראיין ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' ל"כיכר השבת" ואמר בין השאר: "נתניהו, לפיד ובנט ייענשו משמים על מעשיהם".

"הציטוט הזה לדעתי היה מיותר ולימד על אווירה שלילית של "פנקסנות אלוקית" ששררה במחנה החרדי כנגד רודפיו" אומר לפידות. "לעניות דעתי, די היה בהתנערות ממעשיהם השליליים של המוזכרים בכתבה נגד עולם התורה, ואל לנו כציבור 'לחלק' ולהחליט על עונשי ודין שמיים..."

ישי לפידות (צילום: מאיר אלפסי)

"כתבתי כאן באתר מאמר מלומד בעניין, וציינתי כי "משפטים מתנשאים כאלה אשר נשמעים לא אחת, לא יוסיפו כרגע מאומה מלבד התלהמות מיותרת ולא מועילה".

"הכותרת שליוותה את מאמרי אמרה משום מה כך: "ישי לפידות נגד דברי ח"כ אייכלר: מתנשא ומתלהם!", ברור שלא לדברים אישיים הללו כיוונתי, ובוודאי שלא אומר דברים שכאלה על מי שנחשב לי כידידי, ושעד היום אוחז אני, כי הוא השליח הנאמן, הטוב והרהוט ביותר של גדולי ישראל".

"באם יצאה שגגה מתחת ידי, ובאם נחשדתי כאומר את הדברים באופן אישי כנגד הרב אייכלר, הריני כאן לבקש את סליחתו ומחילתו מכל ליבי" אומר לפידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר