בית המשפט: אפשר לערוך כפרות עם תרנגולים

בית המשפט המחוזי בלוד פסק כי ניתן להמשיך ולקיים את מצוות הכפרות על ידי תרנגולים וזאת בניגוד להנחיות שיצאו מטעם משרד החקלאות שהקשו מאוד על עריכת המנהג (ימי סליחות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

ניצחון לאנשי "העדה החרדית": בית המשפט המחוזי בלוד פסק בצהריים (חמישי) כי ניתן להמשיך ולקיים את מצוות הכפרות על ידי תרנגולים וזאת בניגוד להנחיות שיצאו מטעם משרד החקלאות.

שופט בית המשפט המחוזי אברהם יעקב כתב בפסק הדין: "אני ער למצוקת מקיימי מנהג הכפרות ומורה כי העותרים יהיו רשאים לקיים את מנהג הכפרות כפי שקיימו אותו עד היום".

"אינני רואה כל עיגון חקיקתי המלמד על שינוי הוראות התקנות ורשאים העותרים לנהוג בכפוף לאותן תקנות כפי שנהגו עד היום", כותב השופט.

עוד התייחס השופט וציין בפירוט כי יותר לגורמים השונים לפעול כדי לאפשר את המנהג וכל הנחיה או הגבלה לא תמנע מהם לעשות כן.

"מגדלי התרנגולות יהיו רשאים לנהוג כפי שנהגו עד היום, ככל שהדברים אמורים במנהג הכפרות ליום הכיפורים הקרוב, יש לזכור שהדין לא השתנה ואם אותם מגדלים היו רשאים לתת בעבר תעודות משלוח שלא למשחטה לצורך מנהג הכפרות הם רשאים להמשיך ולעשות זאת לצורך מנהג הכפרות ביום הכיפורים הזה בלבד", כתב השופט.

נציג העותרים, יצחק דוידוביץ' ממאה שערים אומר לאחר מתן פסק הדין כי "בית המשפט הוציא לאור את הדבר הפשוט מכל, לאפשר ליהודים בארץ ישראל לקיים מנהג קדום כמסורת אבות בערב יום הכיפורים. אנו מברכים את משרד החקלאות על כך שקיבל על עצמו להסדיר את המנהג החשוב גם בשנה הבאה בדרכי שלום".

באי כוחם של העותרים עו"ד שמחה רוטמן ועו"ד צביה זיכרמן אמרו בתגובה כי "בית המשפט הורה למגדלי העופות לנהוג כמו שנהגו כל השנים כדי לאפשר את מנהג הכפרות. אנו שמחים על כך שהעניין סודר ומקווים להסדרה קבועה לשנים הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר