כפר יונה: אלמונים חיבלו בביה"כ רפורמי

תושבי כפר יונה שבקשו לקיים תפילה רפורמית ביום הכיפורים, נתקלו במנעולים שחובלו על ידי אלמונים. גורמים ביישוב חוששים ממאבק העלול לפרוץ בין חרדים לחילונים (יהדות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

רגע לפני תפילת "כל נדרי" התרחשה מהומה בכפר יונה ובה מתגוררים זה לצד זה דתיים וחילונים. מתפללים רפורמיים הגיעו אל מוסד חינוך שהפך לבית כנסת זמני ליום הכיפורים, בכדי להתפלל אלא שהם גילו כי לא ניתן להיכנס אל המקום.

המתפללים גילו כי אלמונים חיבלו במנעול בשער הכניסה, וכי לא ניתן היה להיכנס אל המקום כלל וכלל. האלמונים מילאו את חור המנעול בחומר שמנע את האפשרות לפתוח את דלת הכניסה באמצעות מפתח. לפי המתפללים, אותם אנשים חיבלו אף בדלת הכניסה לחדר נוסף במוסד בכדי שלא יהיה להם מקום חלופי להתפלל.

המתפללים הרפורמיים שלראשונה ארגנו מניין לתפילה ביום הכיפורים עמלו במשך דקות ארוכות בכדי לפתוח את השערים ולאחר שמשימתם הצליחה הם החלו בתפילות.

המעשה המדובר עלול להצית מאבק חדש בין התושבים החילונים והדתיים שאת סיומו איש אינו יודע. התושבים הדתיים מתנגדים לכל פעילות של הרפורמיים בעיר ואילו הרפורמיים טוענים כי לאורתודוקסיים המתגוררים בעיר ישנם עשרות בתי כנסת וכי אין זו זכותם להיאבק בבית כנס אחד שהוקם לימי יום הכיפורים.

כוח משטרה הוזעק למקום וחוקר את נסיבות האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר