סטודנטים למשפטים מהדרום יוכלו להירשם להתמחות

בעקבות המבצע בעזה סטודנטים רבים מאזור הדרום לא יכולים לסיים את מבחניהם ובשל כך הם לא יכולים להירשם להתמחות. לאחר דיונים רבים של לשכת עו"ד נמצא הפתרון (לימודים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לא רק הילדים בבית נמצאים חסרי מעש, כך גם המבוגרים יותר, זאת בעקבות הלחימה ברצועת עזה והירי הבלתי פוסק לעבר ערי הדרום והמרכז. מבין אותם אלו ישנם סטודנטים למשפטים שנבצר מהם לגשת לבחינות או להגיש עבודות גמר ומשום כך הם לא עומדים בתנאי הכשירות להתחלת התמחותם.

לאור זאת, כמה עשרות סטודנטים פנו אל לשכת עורכי הדין בכדי שזו תמצא פתרון יעיל ומהיר עבורם לאחר שהמצב הביא אותם להישאר בבתיהם. אחרי דיונים קדחתניים של חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, הוחלט להורות על הוראת שעה שתאפשר לסטודנטים למשפטים המצויים בסמסטר האחרון ללימודיהם, להירשם להתמחות מיום 1.9.14 - גם אם לא סיימו את חובותיהם לתואר, ולהשלים את חובותיהם באוניברסיטאות עד ליום 30.11.14.

ההוראה קובעת כי רק מי שקיבל אישור מהפקולטה למשפטים, סיים את תקופת לימודיו, ונותרו לו לא יותר משתי בחינות רשאי להירשם להתמחות.

לפי החוק, המועצה היא זו שמחליטה וועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, בראשות חבר-הכנסת דוד רותם, אמורה לאשר זאת. משום כך, תתכנס הועדה כבר היום (רביעי) ועל-פי ההערכות חבריה יאשרו את החלטת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין.

עקיבא חופי, יו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "עוצמתה של מדינת ישראל בשעה קשה זו מבוססת על כך שאזרחיה מצליחים להמשיך ככל האפשר בשגרת חייהם. אנו מברכים על קבלת ההחלטה הנבונה והמתבקשת".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, אמר ל"כיכר השבת": "החלטה זו מצטרפת לשורה של פעולות שיזמה הלשכה לנוכח המצב הביטחוני וגיוס המילואים הרחב. בנסיבות אלו, ראוי ואף מתחייב לאפשר לסטודנטים לסיים את התואר על הצד הטוב ביותר וכן לגשת להתמחותם במועד המתוכנן ללא עיכובים. אני מקווה ומתפלל שנזכה במהרה לימים שקטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר