מי אמר שאפשר להתחיל לימודים לתואר רק בתחילת שנה?

הקמפוס החרדי של מכון לנדר חושב אחרת, ופותח את שעריו לקראת סמסטר ב', שיחל בחודש אדר א' תשע"א. מנהל הקמפוס, הרב ד"ר שלמה טיקוצינסקי ואנשי צוותו, עסוקים בימים אלה בהרשמת סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות, שיחלו את לימודיהם בחודש הקרוב. כל הפרטים

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הקמפוס החרדי של מכון לנדר חושב אחרת, ופותח את שעריו לקראת סמסטר ב', שיחל בחודש אדר א' תשע"א.

מנהל הקמפוס, הרב ד"ר שלמה טיקוצינסקי ואנשי צוותו, עסוקים בימים אלה בהרשמת סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות, שיחלו את לימודיהם בחודש הקרוב. "לאור הפניות, אנו משתדלים להעניק פתרונות מתאימים לכל צעיר וצעירה חרדיים, שזמנם אינו מאפשר ללמוד בזמנים רגילים" הם אומרים.

אף פעם אל תאמר איחרתי את המועד ללימודי תואר ראשון, ההזדמנות ניתנת כעת בשנית. החגים חלפו, גם חנוכה מאחורינו, אך אסור לשקוע ב'תרדמת חורף'. אנשים רגילים להתעורר באביב או בקיץ ואז לחשוב אודות 'תכל'ס', אך בקמפוס החרדי של מכון לנדר אין זמני שינה וזמני התעוררות, כל השנה כשרה לעשייה ולתנופת לימודים.

תלמיד המתחיל את לימודיו בסמסטר ב', גם יסיים אותם בעונה דומה לאחר שלוש שנים, אלא שסיכוייו רבים לקצר את התהליך באמצעות לקיחת קורסים נוספים ממחזורים אחרים.

הרב ד"ר שלמה טיקוצינסקי מסביר: "בשונה ממקומות אחרים, בקמפוס החרדי של מכון לנדר הנהגנו תוכנית ייחודית שהותאמה במיוחד לציבור החרדי: שלושת הסמסטרים הם בעלי אורך שווה, בני 13 שבועות כל אחד, כך שאין הבדל באיזה סמסטר אתה מתחיל, תמיד תסיים באותה נקודה בה התחלת".

המכינה הקדם אקדמית גם היא פותחת מחזור לימודים חדש, שיחל בי"ט באדר א' תשע"א (23 בפברואר). זוהי הזדמנות מאין כמוה להצטרף עתה ולהיות מוכן לשנת הלימודים הבאה.

הקמפוס החרדי של מכון לנדר - בתנופת חורף

קרוב למאתיים סטודנטים לומדים כיום בקמפוס החרדי של מכון לנדר. קפצנו לביקור בקמפוס השוקק, בשעות הלימודים אחר הצהריים. מניני תפילת מנחה פותחים את הלימודים, המורים כבר בכיתותיהם, ולאחר התפילה נכנסנו למשרדו של המנהל ד"ר טיקוצינסקי ושמענו מפיו על ייעודו של המפעל:

"הקמפוס החרדי של מכון לנדר נועד להעניק פתרון מתאים לבוגרי ישיבות ולבוגרות סמינרים חרדיים" הוא אומר. "כיום רוצים הכל לרכוש תואר ראשון במקצוע מבוקש ולהתפרנס בכבוד. הלימודים מתקיימים בהפרדה מלאה ובימים שונים, בזמנים ובשעות המותאמות לצרכיהם של גברים לומדים ועובדים, ולסדר יומן של נשים חרדיות עובדות ובעלות משפחה"."הקמפוס שלנו מתאפיין באוירה משפחתית, באוזן קשבת ובטיפול אישי בכל תלמיד ותלמידה. כל תלמיד המעוניין לשמוע פרטים ולהתייעץ בדבר עתידו האקדמי, מוזמן לעשות זאת ישירות עמי" – הוא אומר.

"גישתנו הפדגוגית גורסת כי לקשר ישיר ורציף של התלמיד עם צוות המורים וההנהלה, ישנה חשיבות מכרעת להתקדמותו בלימודיו. אנו מאמינים בחשיבותו של התחום הבלתי פורמלי הסובב את לימודי התואר הפורמליים, ובחשיבותם של היחסים הבינאישיים שבין התלמיד לבין אנשי הצוות".

תואר ראשון (B.A.) במנהל עסקים וחשבונאות נחשב למבוקש מאד בציבור החרדי כיום, משום שמקומות עבודה רבים דורשים התמחות אקדמית בתחומי הניהול והכספים. מגמת החשבונאות בקמפוס החרדי מומלצת ביותר, באשר היא מכשירה את בוגריה ובוגרותיה לקראת תפקידם כרואי חשבון וחשבי-שכר מוסמכים, שפרנסתם מובטחת הן במגזר החרדי והן מחוצה לו. לימודי מנהל עסקים מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות אחה"צ, ולימודי החשבונאות – שלוש פעמים בשבוע.

מלבד לימודי תואר ראשון במנהל עסקים, מפעיל הקמפוס החרדי מכינה קדם אקדמית, המכשירה את בוגר הישיבה ובוגרת הסמינר לקראת לימודי התואר. בוגרי המכינה יכולים לבחור בין שני מסלולים: מסלול הכנה לבגרות, ומסלול מכינה ייעודי עבור לימודי מנהל עסקים. המכינה כוללת קורסים תמציתיים ומתוגברים במקצועות מתמטיקה, אנגלית ומחשבים, וכן קורס הכשרה באוריינות וכתיבה אקדמית הניתן בידי הרב ד"ר טיקוצינסקי, שיוצר קשרים אישיים עם התלמידים ומעביר להם מניסיונו. שעות הלימודים במכינה מותאמות אף הן לקהל החרדי, בהפרדה מלאה ובאוירה חרדית ראויה.

הקמפוס החרדי של מכון לנדר ממוקם ברח' כנפי נשרים 24 בירושלים, מקום מרכזי ביותר, במרחק הליכה או נסיעה קצרה מן השכונות החרדיות של העיר ובסמיכות למרכזי הקניות והעסקים של הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר