תדפיס לי אקדח, בבקשה

חברת "מושגים מוצקים" הודיעה כי הצליחה לייצר אקדח ממתכת. עד כאן הכל נשמע הגיוני, רק שהאקדח לא יוצר במפעל לייצור נשק, אלא - תחזיקו חזק - הודפס. ממש כך (טכנולוגיה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

חברת "מושגים מוצקים" הודיעה לאחרונה כי הצליחה לייצר אקדח ממתכת. עד כאן הכל נשמע הגיוני, רק שהאקדח לא יוצר בתהליך מסודר במפעל לייצור נשק, אלא - תחזיקו חזק - הודפס. ממש כך.

האקדח הודפס באמצעות מדפסת תלת-מימד שאמורה בכלל ליצור חפצים מפלסטיק. אך האקדח העשוי ברובו מנירוסטה, בנוי מ-33 חלקים שכולם הודפסו במדפסת תלת-מימד ולמעשה, הוא גרסה מחודשת של הM1911 - אקדח ששימש את האמריקנים במאה ה-19.

לפי החברה, האקדח ירה יותר מ-50 כדורים ורמת הדיוק שלו גבוהה יחסית, לאחר שקלע למטרה ממרחק של 27 מטרים. "אקדח המתכת המודפס תלת-מימדית מוכיח כי דפוס בצורה הזאת לא משמש רק ליצירות מפלסטיק", נכתב בבלוג החברה.

כמובן שאקדח המתכת המודפס, עורר חשש בקרב רשויות אכיפת החוק. אמנם, האקדח נוצר במדפסת שעלותה גבוהה ובלתי נגישה לרוב בני האדם, אך לא בלתי נמנע שמחיר המדפסות ירד בעתיד הקרוב והתרחיש השחור של הדפסת נשק ביתית ללא פיקוח יתממש.

אקדחים מודפסים אינם דבר חדש, ובשנה שעברה פורסמו אקדחי פלסטיק שהודפסו במדפסת תלת-מימד והצליחו לירות באופן מוצלח. גם בישראל,למרות הבידוק הביטחוני, צוות תכנית טלוויזיה בערוץ 10 הצליח להחדיר אקדח פלסטיק לבניין הכנסת ולכוון אותו לעבר ראש הממשלה שהיה במרחק מטרים ספורים מהכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר