הסטארט אפ החרדי המנצח: Clean City

לאחר תחרות שארכה חודשים, במסגרת ועידת ההייטק ליזמים הבאים מהמגזר החרדי, נבחר הסטארטאפ המנצח - Clean City. באירוע, הכריז המדען הראשי על תכנית מימון חדשה לחרדים (הייטק, חדשות)

(צילום: ועידת ההייטק ליזמים חרדים)

על רקע תכנית הדיור של שר האוצר להענקת פטור ממע"מ לזוגות צעירים, התכנסה אתמול (שלישי) ב-JVP בירושלים ועידת ההייטק ליזמים מהמגזר החרדי. את הועידה פקדו מאות נשים וגברים מהמגזר החרדי, מנכ"לי חברות הייטק מובילות, מנכ"לי משרדי ממשלה, אנשי הון סיכון, משקיעים, יזמים וסטארט אפיסטים חרדים.

במסגרת הועידה, התקיימה תחרות סטארט אפים ייחודית שאפשרה ליזמים חרדים להציע מיזם שיקבל ליווי ותמיכה הן מקצועית והן כלכלית. לתחרות ניגשו 40 יזמים, מתוכם נבחרו עשרת המבטיחים אשר זכו לקחת חלק בקורס שהעניק להם סט כלים במטרה לעלות על המסלול הנכון בדרך לבניית סטארט אפ מצליח. הסטארט אפ שזכה בתחרות אשר הוכרז בועידה הוא Clean City, תוכנת SaaS לתכנון, שליטה ובקרה על שירותי נקיון עירוניים. המערכת מורכבת מיחידות קצה המותקנות על רכבי האיסוף ועל מיכלי האשפה ומאפשרת צפייה ומעקב אחרי ספקי השירותים השונים בתחום. המערכת עובדת כפיילוט בעיר מודיעין עילית.

הוועידה עצמה נולדה כיוזמה משותפת של פורום ההייטק החרדי, בראשו עומדים היזמים איציק קרומבי ורחלי גנות, עם קרן הון הסיכון JVP ומייסדה ח"כ אראל מרגלית שמזה עשרים שנה תומכים ומלווים יוזמות וחברות הייטק מהארץ ובעולם.

ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה להייטק חרדי בכנסת ומייסד JVP, פתח את הועידה וציין כי "יש פוליטיקאים שעושים קריירה משנאת חרדים והופכים את שנאתם לאומנותם. הממשלה ביד אחת מטיפה לחרדים להשתלב בעבודה וביד השנייה מונעים מהם השתלבות על ידי מתן תקציבים זעומים לנושא. מצד אחד רוצים שהחרדים יהיו חלק מהחברה ומצד שני מייצרים תוכנית דיור שמפלה ומדירה אותם מהחברה הישראלית. התעסוקה היא בסיס לשותפות אסטרטגית בין כל חלקי האוכלוסייה. מבחינתי גבר או אישה חרדים שיוצאים לעבוד הם שותפים לדרך. הגיע הזמן שממשלת לפיד –נתניהו תציג תוכנית רצינית ומתוקצבת לתעסוקת חרדים".

בועידה הכריז המדען הראשי אבי חסון על שתי תכניות חדשות וייעודיות לעידוד יזמות חרדית. התכנית הראשונה היא מכינה למו"פ שתציע ליזמים ויזמות חרדים 200 שעות ייעוץ שיסייעו לפתיחת וקידום סטארט אפים של יזמים חרדים. עוד הכריז המדען הראשי על תכנית מימון ייחודית למגזר החרדי במסגרתה יקבלו יזמים מהמגזר 85% מהמימון שהם זקוקים לו לפתיחת הסטארט אפ שלהם. עוד אמר חסון כי "הכנס הזה חשוב לא רק לתעשיית ההייטק, אלא לחברה כולה. ישנו הון אנושי משובח בקרב הציבור החרדי, ואנו חייבים להשתמש בו. גיוון תורם לחדשנות, שהוא נשמת אפה של תעשיית ההייטק, ואנו חייבים לרתום כוחות חדשים לתעשיה זו כדי להתחרות בזירה הגלובלית.

רחלי גנות, מייסדת ומנכ"ל חברת השבבים Rachip ויו"ר פורום ההייטק החרדי, אמרה בכנס "עד היום ראינו בעיקר עובדים חרדים שמשתלבים בתעשיית ההייטק כשכירים. הגיע הזמן להתקדם ולהקים יזמויות הייטק מתוך המגזר החרדי, שיצמחו לחברות הייטק גדולות שיעסיקו עוד ועוד עובדים מהמגזר. בשנה שעברה ניתן היה לספור את כמות הסטארט אפים של יזמים חרדים על כף יד אחת, ואילו כיום מדובר כבר בכמה עשרות. אנחנו רק בראשית הדרך אך אין ספק שהעלאת הנושא לסדר היום מוכיחה את חשיבות הפעילות של פורום ההייטק החרדי ואת תוצאותיו".

איציק קרומבי, יזם ומייסד חברת iSale ויו"ר פורום ההייטק החרדי, אמר בכנס כי "המטרה שלנו היא להשתלב בתעשיית ההייטק בלי לאבד את הציביון החרדי. מדובר בתהליכים שמבשילים בשנים האחרונות. זה מתחיל בכך שחרדים מתחילים להגיע יותר ויותר ללימודים אקדמיים ובהמשך משתלבים בתעשיה כמהנדסים בחברות ובהמשך- כיזמים. אני מאמין שאנחנו בתחילתו של תהליך, שיבשיל בשנים הקרובות".

קובי רוזנגרטן, שותף בקרן הון סיכון JVP אמר במושב שעסק בלימודים גבוהים אצל חרדים כי "החרדים צריכים להשתלב בתעשיה כעובדים ומנהלים, וצריך להפסיק לדבר על האם הם חרדים או לא. צריך לשלב אותם בחברות שלא בהכרח מכוונות לשוק החרדי, מה שיביא בהמשך את האקזיט החרדי. כך תיפתר גם בעיית הנטוורקינג שנוצרת מתוך העובדה שלחרדים אין קשרים בתוך האקו סיסטם הקיים".

במושב שעסק בשאלה האם יהיה אקזיט חרדי אמר ג'רמי ברבי, שותף מייסד בקימה ונצ'רס כי "סטארט אפ חרדי הוא סטארט אפ כמו כל סטארט אפ אחר, וצריך להתייחס אליו ככזה. אני מאמין שחרדים יכולים לבנות חברה עם חזון עולמי. הבעיה היא חשש שיש מהשוק בחו"ל, שאינו בהכרח מוצדק, והעובדה שסטארט אפיסטים לא מדברים מספיק אחד עם השני ולא יוצרים אקו-סיסטם שיסייע להם לבנות חברה רווחית"

(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)
(ועידת ההייטק ליזמים חרדים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר